هر یک ریال کمک نوع‌دوستانه به کودک کار موجب ثبات کودک در خیابان می‌شود

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: چون ورودی کشور برای اتباع خارجی باز است ساماندهی کودکان کار عملاً بی‌معنی است، هیچ خیابانی بیشتر از ۲ روز خالی نمی‌ماند و از طرفی مراکز نگهداری بهزیستی نیز هیچ ظرفیت خالی ندارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از آنا، «محمد علیگو» مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد تحلیل و آسیب‌شناسی کودکان کار و زباله‌گرد در کشور، گفت: هر یک ریالی که از روی نوع‌دوستی و مهربانی به کودک کار کمک شود، باعث می‌شود که این کمک نقدی کودک را در آسفالت خیابان مانند باتلاق فروببرد و موجب ثبات کودک در خیابان می‌شود و امکان آموزش و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای را از کودک می‌گیرد و کودک خیابانی ۴ساله در خیابان رشد می‌کند و تبدیل به نوجوان ۸ و ۱۲ و ۲۰ ساله می‌شود.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه بیزینس کف خیابان در ایران که ناشی از محبت و نوع‌دوستی هم‌وطنان است بسیار جدی است بیان داشت: مردم در برخورد با کودکان کار باید به‌جای کمک پولی به کمک‌های کالایی و یا مواد غذایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ کشور دنیا مشکل کودک کار را به شکل NGOمحور حل کرده‌اند، گفت: کاربردی‌ترین اقدام برای کاهش کودکان کار این است که ضمن احترام به کودک و در راستای حمایت از NGOها کودکان کار جمع‌آوری و به NGOهای صاحب صلاحیت سپرده شوند و کمک کنیم کودکان کارآموزش و تحصیل خود را، از روش‌های صحیح زندگی و آموزش مهارتی کسب کنند.

علیگو، اظهار کرد: چون ورودی کشور برای اتباع خارجی باز است ساماندهی کودکان کار عملاً بی‌معنی است و علی‌رغم جمع‌آوری و ساماندهی‌های که انجام می‌شود هیچ خیابانی بیشتر از ۲ روز خالی نمی‌ماند و ما شاهد حضور افراد جدید هستیم و در حال حاضر در مراکز نگهداری کودکان خیابانی بهزیستی هیچ ظرفیت خالی وجود ندارد.

کد خبر 56713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =