جوابیه| تفاوت فاحش پرداخت رفاهیات بین کارکنان سازمان بهزیستی کذب است

در پی انتشار مطلب خلاف واقع تحت عنوان « نردبان معیوب رفاهیات کارمندی/ اختلاف ۴۵ برابری دریافتی کارمندان ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور» در روزنامه اعتماد موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضور ارسال می‌شود.

- در گزارش مذکور تفاوت ۴۵‌برابری در رفاهیات کارکنان ستادی و استانی مطرح شده بیشتر به مزاح یا دروغ سال شبیه است تا یک گزار ش رسانه‌ای، مگر اینکه با غرض‌ورزی و نگاه‌های سیاسی و با هدف تخریب اذهان عمومی تدوین شده باشد.
- این گزارش کذب صرفا با اسنادجعلی و نقل‌قول‌های غیر مستند و تایید نشده و بدون اطلاع از مسائل مالی و عدم بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی نگارش شده که کاری غیر حرفه‌ای و خلاف اصل صحت و شفافیت در حرفه روزنامه‌نگاری است و به‌شدت از سوی سازمان بهزیستی کشور تکذیب می‌شود.


- اعتبارات مربوط به کارکنان خدوم بهزیستی استان‌های کشور از محل نظام بودجه استانی تامین می‌شود و ستاد سازمان بهزیستی کشور نقشی در تعیین میزان مزایای پرسنل استانی ندارد و سازمان برنامه و بودجه هر استان بر اساس اعتبارات در اختیار نسبت به توزیع منابع بین دستگاه‌ها اقدام می‌نماید. شایان ذکر است با توجه به حجم کار، گستردگی، تنوع و سختی فعالیت‌های سازمان بهزیستی، دریافتی همکاران خدوم این سازمان بسیار پایین بوده و نیازمند اصلاح حقوق و افزایش در قالب فوق‌العاده خاص و فوق‌العاده سختی‌کار و فوق‌العاده ویژه است که حوزه تخصصی در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان اداری و استخدامی است.


-  در راستای حمایت از تلاش‌های کارکنان استانی، ستاد سازمان بهزیستی کشور از محل منابع اعتبارات ملی جهت ترمیم بخشی از دریافتی پرسنل استانی در حدود تخصیص اعتبارات ماهیانه منابعی را به ادارات کل بهزیستی استان‌ها ابلاغ می‌کند. از سال گذشته علاوه بر پرداخت رفاهی ماهیانه به همکاران استان‌ها بیمه تکمیلی کارکنان و خانواده‌های ایشان، بیمه اکمل بازنشستگان محترم و پرداخت دو مرحله رفاهی به بازنشستگان و همچنین بیمه عمر همه کارکنان سازمان بهزیستی کشور از طریق ستاد سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته است.


- در راستای ایجاد شفافیت و عدالت محوری از بهمن‌ماه سال گذشته همه پرداخت‌های رفاهیات از محل اعتبارات ملی به کارکنان استانی به صورت مستقیم از طریق ستاد مرکزی نیز اطلاع‌رسانی شده است.


- سازمان بهزیستی کشور ضمن رد کامل گزارش و اعلام خلاف واقع بودن آن، پیگیری حقوقی موضوع را در محاکم قضایی با موضوع نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به ویژه همکاران خدوم این سازمان در سراسر کشور حق خود می‌داند و اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

متن جوابیه را در روزنامه اعتماد بخوانید.

کد خبر 56044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد