مبلغ «مستمری» مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص افزایش ۲۰ درصدی «مستمری» معیشتی مددجویان در سال جاری، اعلام کرد که میزان افزایش مستمری مراکز شبانه‌روزی منوط به مصوبه هیات وزیران است که سازمان طی هفته آینده پیشنهادات خود را در این راستا آماده و به هیات وزیران اعلام خواهد کرد.

سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: امید است در سال جاری بتوان بخشی از پشت نوبتی‌ها را وارد این چرخه کرد.

به گفته وی، مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره به ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره به ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، افزود: از این جمعیت در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار ( معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر) مستمری معیشتی دریافت می‌کنند اما یک بخشی از مددجویان در دهک‌های پایین و ضعیف جامعه وجود دارند که مستمری معیشتی دریافت نمی‌کنند و امید است بتوانیم در سال جاری بخشی از این افراد را وارد چرخه کرده و به آنها مستمری پرداخت کنیم.

حسینی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار پشت نوبت برای دریافت مستمری هستند، گفت: سازمان بهزیستی در نظر داشت سال گذشته ۵۰۰ هزار خانوار را وارد چرخه کند که متاسفانه اعتبارات لازم ارائه نشد. در سال جاری با ابلاغ بودجه و تخصیص بر مبنای صد درصد تعداد پشت نوبتی‌هایی که می‌توان وارد چرخه کرد را اعلام می‌کنیم البته باتوجه به بودجه اعلامی و رشدی که در میزان مستمری‌ها وجود دارد، می‌توان بخشی از پشت نوبتی‌ها را وارد چرخه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، ادامه داد: این درحالیست که تنها در بودجه سال جاری حدود ۲۸۷۰ میلیارد تومان تامین شده است. در واقع ما فاصله زیادی با رقم موردنظر داریم که در صورتی که دولت اعتبارات آن را پرداخت کند، قانون بطور کامل اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری میزان افزایش مستمری مراکز شبانه‌روزی چقدر خواهد بود؟ بیان کرد: رشد افزایش مستمری مراکز منوط به مصوبه هیات وزیران است که سازمان بهزیستی با هماهنگی  سازمان برنامه طی هفته آینده پیشنهادات خود را در این راستا آماده و برای تصویب هیات وزیران اعلام خواهد کرد.

کد خبر 55133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =