اضطراب، بالاترین اختلالی که مردم درگیر آن هستند

کارشناس مسئول خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس میزان تماس‌ها با سامانه مشاور با شماره ۱۴۸۰ این سازمان، اضطراب بالاترین اختلالی است که مردم درگیر آن هستند.

به گزارشروابط عمومی و امور بین الملل، مهدی میر محمد صادقی در نشست دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم افزود: سامانه مشاور بهزیستی سالانه به طور میانگین به یک میلیون نفر از افراد مشاوره می‌دهد و بر این اساس، اختلال اضطراب و نگرانی از آینده، بالاترین اختلالی است که مردم درگیر آن هستند همچنین بر اساس آمار این سامانه، اختلالات کودک و نوجوانان در سال ۹۹ افزایش یافته و ۱۰.۷۳ درصد از تماس‌گیرندگان در مورد اختلالات کودک تماس می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۳.۷۸ درصد از تماس‌گیرندگان در مورد اختلالات اضطرابی و  ۷.۱۲ درصد از تماس‌گیرندگان در مورد مصرف مواد تماس گرفته بودند.   ۵۲.۸ درصد از تماس گیرندگان، مشکلات بین فردی داشتند.  ۲۷ درصد از تماس‌گیرندگان طلب راهنمایی می کردند و ۴.۳۴ درصد از تماس‌گیرندگان مشورت حقوقی می‌گرفتند.  در حوزه سو مصرف مواد بیشترین تماس در سال ۹۹ بوده است.

میر محمد صادقی ادامه داد: چالش‌های زیادی در حوزه ۱۴۸۰ داریم زیرا هزینه مشاوره در کشور بسیار افزایش یافته و افراد کم درآمد به فضای مشاوره‌ای نیاز دارند و امیدواریم این فضا را بیشتر فراهم کنیم.  

سالمندان، کمترین تماس را با صدای مشاور دارند
کارشناس مسئول خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشترین استان‌های تماس گیرنده با صدای مشاور بهزیستی از استان‌های تهران، فارس و مازندران هستند و استان‌های کهگلویه و و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان کمترین میزان تماس را با صدای مشاور دارند.  

میر محمد صادقی افزود: افرادی که با خط ۱۴۸۰ تماس می‌گیرند بیشتر از اقشار پایین‌دست هستند و نمی‌توانند هزینه مشاوره را پرداخت کنند. سامانه صدای مشاور بهزیستی در همه استان های کشور فعال است و بیش از ۷۹ درصد از تماس‌گیرندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند همچنین بالاترین درصد تماس گیرندگان، افراد بین ۳۰ تا ۳۴ سال هستند.

وی اضافه کرد: کمترین میزان تماس با خط ۱۴۸۰ را افراد ۶۰ سال به بالا دارند. سالمندان از این خط بهره کمتری می‌برند که با توجه به افزایش سالمندان، بهزیستی باید تدبیری برای این مساله بیندیشد.

کد خبر 53561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =