آنتی بیوتیک‌ها مانع از ابتلا به اتیسم می‌شوند!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد آنتی بیوتیک‌ها ممکن است از ابتلا به اتیسم جلوگیری کنند.

اوتیسم یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که میلیون‌ها کودک و والدین به دلیل عدم وجود درمان موثر برای آن از آن رنج می‌برند، اما مطالعات و تحقیقات برای یافتن بهترین روش برای مقابله با این بیماری همچنان ادامه دارد.

در حالی که پزشکان، محققان و دانشمندان در جستجوی راه‌های درمان این بیماری بودند، مطالعه‌ای بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند از بروز علائم اوتیسم جلوگیری کنند؛ به گونه‌ای که موش‌هایی که زودهنگام داروی راپامایسین دریافت کرده اند هیچ نشانه‌ای از اوتیسم بروز نداده اند.

محققان در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس همچنین گفتند که این دارو یک آنتی بیوتیک است که با مسدود کردن سیگنال دهی mTOR عمل می‌کند.

محققان می‌گویند سیگنال‌های غیرطبیعی را در این مسیر در افراد و حیوانات مبتلا به توبروس اسکلروزیس، یک اختلال عصبی رشدی که ارتباط نزدیکی با اختلال طیف اوتیسم دارد، پیدا کردند.

علاوه بر این، آن‌ها تأکید کردند که درمان در دوره‌های حساس رشد کودک می‌تواند به طور کامل از بروز علائم اوتیسم جلوگیری کند. به گفته محققان، این آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان داد که آن‌ها در چهار هفته اول پس از دریافت این دارو، رفتارهای اجتماعی و فعالیت‌های طبیعی نشان داده اند.

اوتیسم در مغز مردان و زنان متفاوت ظاهر می‌شود

در مطالعه دیگری، محققان تفاوت‌هایی را بین مغز دختران و پسران مبتلا به اوتیسم کشف کردند. وینود منون، نویسنده ارشد این مطالعه، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد، گفت: ما کشف کردیم. تفاوت معنی داری بین مغز پسران و دختران مبتلا به اوتیسم وجود دارد. ما پیش بینی کننده‌های فردی علائم بالینی در دختران را به دست آوردیم.

در طول این مطالعه، منون و همکارانش در دانشگاه از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اسکن MRI مغز ۶۳۷ پسر و ۱۳۶ دختر مبتلا به اوتیسم در سراسر جهان استفاده کردند.

دختران الگوهای ارتباطی متفاوتی نسبت به پسران در بسیاری از مراکز مغز از جمله سیستم‌های حرکتی، زبانی و توجه فضایی بصری داشتند. بیشترین تفاوت‌های جنسیتی در طیفی از حوزه‌های حرکتی بود.

تفاوت در مراکز حرکتی بین دختران با شدت علائم حرکتی آن‌ها مرتبط بود. محققان همچنین حوزه‌های زبانی را که بین پسران و دختران متفاوت است شناسایی کردند و خاطرنشان کردند که مطالعات قبلی نشان می‌دهد که در پسران مبتلا به اوتیسم در مقایسه با دختران مبتلا به اوتیسم، اختلال زبانی بیشتر است.

کد خبر 53054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد