جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده همه دستگاه‌های عمومی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ماده ۸۰ تصریح کرده همه دستگاه‌های عمومی وظیفه مدیریت جمع‌آوری معتادان متجاهر را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری در نشست شورای اجتماعی خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت و هم نشینی با محرومان، مستضعفان و افراد دارای محدودیت از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی افزود: آسیب‌های نوپذیر و آسیب‌های اجتماعی مؤثر بیش از پیش شهرها و کلانشهرها را تهدید می‌کنند که در این راستا پنج آسیب بسیار جدی وجود دارد که مواد مخدر یکی از آنهاست؛ بیش از ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که استان‌های مختلف متأثر از این پدیده شوم هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر کمیته ماده ۱۶ با مسئولیت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند؛ دستگاه‌های متعددی در این ستاد وظیفه دارند که زیرساخت‌های لازم را برای جمع‌آوری، صیانت و چرخه بازتوانی این افراد فراهم کنند ولی نبود قابلیت‌های لازم برای تکمیل زنجیره توانمندسازی باعث شده که بازگشت معتاد ترک کرده به جامعه با مشکل مواجه شود.

قادری با اشاره به اینکه افراد معتادی که بیش از دو بار دستگیر شوند باید به اردوگاه‌های ماده ۴۲ معرفی شوند، عنوان کرد: سازمان بهزیستی با همکاری سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی کار می‌کند و این کمیته هر ۴۵ روز یک بار باید جلسه می‌گذاشت که آن را به هفته‌ای یک بار کاهش دادیم؛ مجوزهای لازم را برای توسعه و گسترش آن صادر می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر زیرساخت لازم ایجاد شود و بتوانیم مجوزهای آن را برای دستگاه‌های متولی صادر کنیم تا یک عده‌ای را بر اساس ظرفیت اسمی نگه داریم، هیچ مشکلی در این زمینه نداریم؛ ماده ۸۰ تصریح کرده همه دستگاه‌های عمومی وظیفه مدیریت جمع‌آوری معتادان متجاهر را دارند.

کد خبر 50586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =