پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

علی محمد قادری در پیامی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری گفت: دستیابی و تحقق اهداف کلان در حوزه کاهش آسیب‏ها و معضلات اجتماعی و ارتقاء رفاه و سلامت اجتماعی، مستلزم تبیین و تدوین اولویت‏های پژوهشی و کاربردی، سازماندهی، انسجام و یکپارچه ‏سازی سیاست‏های پژوهشی، بسترسازی و ایجاد زیرساخت‏های لازم می‏ باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

به نام خدا

علـم و تحقیق ، کلیـد قطعی پیشرفت کشور است.

                   مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

پژوهش از ارکان اساسی رشد و توسعه پایدار و از عوامل تأثیرگذار در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی و معیشت جامعه و رشد شاخص‏های کلان یک کشور می ‏باشد. رابطه تنگاتنگ توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، بهره ‏برداری از یافته‏ ها و نظریات ارزشمند در جهت تحقق اهداف ملی را ضروری می‏ سازد.

رشد روزافزون علم و دانش، افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها موجب ظهور فناوری‌های جدید می‏ گردد به گونه ‏ای که آمیزه ‏ای از علم، دانش و تفکر و بکارگیری آن در فنون و رشته ‏های مختلف به شیوه ‏ای کارآمد بویژه در عرصه ‏های فناوری‏های نوین، نوید بخش توسعه، حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و خودکفایی جامعه و کشور می‏ باشد.

دستیابی و تحقق اهداف کلان در حوزه کاهش آسیب‏ها و معضلات اجتماعی و ارتقاء رفاه و سلامت اجتماعی، مستلزم تبیین و تدوین اولویت‏های پژوهشی و کاربردی، سازماندهی، انسجام و یکپارچه ‏سازی سیاست‏های پژوهشی، بسترسازی و ایجاد زیرساخت‏های لازم می‏ باشد. ضروری است با تحقیق و تفحص در گذشته، مجهز به دانش‏های روز و با امید و دلگرمی به آینده به جد و جهد قدم در عرصه ‏های پژوهشی مرتبط با مسائل اجتماعی کشور نهاده و دانش را در راستای توسعه پایدار و خدمت به جامعه قرار دهیم.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام دکتر محسن فخری زاده دانشمند و پژوهشگر فرهیخته، فرا رسیدن روز پژوهش (25 آذر ماه) و "هفته پژوهش و فناوری" را که امسال با شعار "پژوهش، فناوری و ساختار تولید" برگزار می ‏شود به تمام فعالان عرصه پژوهش و فناوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان‏های تابعه، به ویژه همکاران خدوم خود در سازمان بهزیستی کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامتی و توفیق روزافزون همگی را از درگاه ایزد منان مسألت می‏ نمایم.

علی محمد قادری

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 48811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =