تاکید بر توقف موتور تولید فقر و معلولیت/ قانون حمایت با بسیج یکپارچه تمامی دستگاه‌ها و مشارکت‌طلبی از مردم و شرکاء اجتماعی اجرایی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با بیان اینکه تمام اهتمام خود را برای توقف موتور تولید فقر و معلولیت به کار می‌بندیم، گفت: در این راستا برای تحقق صد درصدی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با بسیج یکپارچه تمامی دستگاه‌ها و مشارکت‌طلبی از مردم و شرکاء اجتماعی تمام همت خود را بیشتر از گذشته بکار می‌بندیم تا با لطف ذات اقدس اله بتوانیم آرمان‌های امام راحل در راستای تکریم محرومان و مستضعفان تا منزل آخر محقق کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "علی‌محمد قادری" رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه جمعی از افراد دارای معلولیت تحت پوشش همزمان با سومین روز گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت با عزیمت به حرم مطهر و دیدار با "سیدحسن خمینی" با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب، گفت: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

وی، ادامه داد: بیش از ۴ دهه از حرکت بی‌مانند عارف واصل حضرت امام خمینی(ره) و زعامتش بر ما و نیز در هم‌کوبیدن جاهلیت مدرن و به اهتزاز در آوردن دوباره پرچم الله می‌گذرد و همچنان در گوش جهان ندای زیبای جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا طنین‌انداز است که حرکت و نهضت انقلابی و جهادی بت‌شکن در یادها و اذهان تاریخ ماندگار است.

قادری، تصریح کرد: اینجانب به نیابت از روح والامقام شهید معزز و بزرگوار اولین رئیس سازمام بهزیستی کشور دکتر محمدعلی فیاض‌بخش و دیگر شهدای بهزیستی و فرزندان شهید این سازمان و همچنین به نمایندگی از حدود ۲۰ هزار پرسنل، همکار و مددکار تخصصی ادای احترام و تجدید میثاق با امام شهدا حضرت امام خمینی(ره) دارم و بر مقام شامخ و بزرگ و رفیع ایشان درود و سلام و تحیت می‌فرستم. بیعت مجدد با جانشین بر حق و حافظ آرمان‌های ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌کنم و با آرمان‌های امام راحلمان عهد و میثاق می‌بندم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: اکنون در ۴۳ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی یاد و خاطره پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) در ام‌القری جهان اسلام زنده است. امام راحل به عنوان مغز متفکر جهان اسلام و استاد بزرگ مکتب اسلام‌شناسی با احیاء و بازخوانی دین اسلام و نمایش چهره واقعی از اسلام ناب راه را بر مستکبران بسته است و با به عرصه آوردن واقعیت دین آسمانی برای درمان دردهای دنیای معاصر ضمن ایجاد یکپارچگی همدلی و اعتمادسازی میان ملت‌ها راه را برای معرفی اسلام تعالی‌بخش هموار و تدارک آمادگی ظهور حرکت جهانی مهدوی را برای پایان بخشیدن به ظلم ظالمین به خوبی دیده است.

وی، گفت: هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت فرصت مغتنمی است تا در سایه‌سار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و در راستای تکریم حقوق افراد دارای معلولیت بر احقاق حق این عزیزان که نامشان بر پیشانی سازمان بهزیستی کشور است بیش از پیش اصرار و تلاش کنیم. از آنجا که هدف والای امام راحل از براندازی حکومت کفر و استقرار پرچم عدالت‌محور اسلام مددرسانی به ضعفا، فقرا و مستضعفان و برپایی فرصت‌های برابر برای همه مردم در خدمت‌رسانی بوده سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد حمایتی و تخصصی که خود مولود انقلاب اسلامی است امروز به عنوان یکی از اساسی‌ترین نهادها در رفع محرومیت و محدودیت خدمت به بیش از ۶.۵ میلیون نفر را دارد.

وی در پایان خطاب به سیدحسن خمینی تولیت‌ مؤسسه‌ تنظیم‌ و نشر آثار امام‌ و حرم‌ مطهر، یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان میراث ارزشمند از یادگار شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش توفیق دارد در عین حفظ کرامت و عزت نفس جامعه هدف با رویکردهای علمی و تخصصی به ادامه خدمت‌گذاری پرداخته و تمام اهتمام خود را برای از به کار انداختن موتور تولید فقر و معلولیت به کار بندد. اینک در سومین روز از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت باید اذعان کنیم که این افراد دارای توانمندی‌ها و استعدادهای وافرند که موفقیت‌های بی‌نظیر و یکه‌تازی آنها در دنیای علم، کرزش، هنر، سیاست گویای چنین ادعایی است در این راستا برای تحقق صد درصدی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با بسیج یکپارچه تمامی دستگاه‌ها و مشارکت‌طلبی از مردم و شرکاء اجتماعی تمام همت خود را بیشتر از گذشته بکار می‌بندیم تا با لطف ذات اقدس اله بتوانیم آرمان‌های امام راحل در راستای تکریم محرومان و مستضعفان تا منزل آخر محقق کنیم.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست رئیس سازمان بهزیستی کشور با افراد دارای معلولیت به گفت و گو و بررسی مشکلات آنان پرداخت.

کد خبر 47639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =