تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در نظامات توسعه پایدار شهرها و توجه به محیط‌های فیزیکی و غیرفیزیکی برای تحقق مناسب‌سازی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیستمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه مناسب‌سازی صرف هزینه بالایی نیست، گفت: مناسب‌سازی قطعاً سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود؛ با این حال حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش به شدت با اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیستمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برگزار شد، گفت: مناسب‌سازی موضوع بسیار مهمی است که اگر این مهم را با نگاه اصلاح به صورت کلی برای تمامی آحاد جامعه در نظر بگیریم تسهیل‌سازی و روان‌سازی محیط‌های  فیزیکی، فرهنگی، مسکن و معیشت و خدمات اجتماعی و بهداشتی را در دسترس آحاد جامعه بالاخص افراد کم‌توان داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشرفت خوب ابنیه و ساختمان‌های سازمانی در سنوات گذشته، عنوان کرد: در موضوع مناسب‌سازی اهمیت مشارکت حداکثری مردم در نظامات توسعه پایدار شهرها و توجه به محیط‌های فیزیکی و غیرفیزیکی را باید در دستور جلسات قرار دهیم و پیگیری کنیم تا این طیف گسترده مثل کودکان، مادران باردار، سالمندان، افراد دارای معلولیت بتوانند به راحتی از خدمات مناسب‌سازی بهره‌مندی و برخورداری لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی صرف هزینه بالایی نیست، در پایان یادآور شد: مناسب‌سازی قطعاً سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود؛ ما چالش‌هایی از جمله عدم آگاهی و نگرش مسئولان و آحاد جامعه داریم که البته مسئولان از سال ۹۳ توجه ویژه‌ای داشتند. با این حال حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش به شدت با اهمیت است چراکه این اسناد مثبت در سال ۱۹۷۵ قطعنامه سازمان ملل، سال ۱۹۸۲ مجمع عمومی و همچنین قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره دقیقی بر امر مناسب‌سازی دارد که با همت و دقت باید پیگیری شود که تا پایان سال ۱۴۰۰ گزارش مبسوطی را به ریاست جمهوری ارائه کنیم.

یادآوری می‌شود؛ در پایان بیستمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از سامانه پیگیری مصوبات و ارجاعات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور رونمایی شد.

کد خبر 47619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =