سومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش در وزارت رفاه و دستگاه‌های تابعه به میزبانی سازمان بهزیستی برگزار شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پژوهش‌ها در سازمان بهزیستی کشور باید مبتنی بر توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف و ارزان‌سازی خدمات تعریف شود، گفت: پژوهش‌های آتی مبتنی بر تمرکززدایی، فسادزدایی، شفافیت، مردمی‌سازی و خدمات الکترونیک و هوشمند باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح روز سه شنبه ۱۰ آذرماه جاری در سومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه که به میزبانی سازمان بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند مرکز شتاب‌دهنده هستیم که بتواند سرمایه اجتماعی را در سازمان بهزیستی افزایش دهد، گفت: باید جامعه هدف بالاخص افراد دارای معلولیت را به تکنولوژی نزدیک کنیم که تحقق این مهم نیازمند نقش‌آفرینی پژوهش و آموزش در سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر بازنگری تجربیات و احصاء ظرفیت‌های متفاوت ۴۰ ساله و ضرورت اتخاذ رویکرد پژوهش های سازمانی به سمت کاربردی بودن به منظور پوشش مسایل راهبردی و منطبق بر نیازهای احصا شده از برنامه های سازمانی، عنوان کرد: براساس این داده‌ها باید نقشه و مسیر راه بازطراحی شود. این حوزه، حوزه ارزش‌گذاری و فرهنگسازی است که شامل سه مولفه ایثار، همکاری و افزایش بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه پژوهش، پیش‌زمینه‌ای برای توصیف فعالیت‌هاست، افزود: پژوهش می‌تواند برنامه‌های هوشمند را بازطراحی کند. تعریف دیگر پژوهش، تولید علم است که براساس آن راهبردهای سازمانی جاری و ساری می‌شود لذا اگر پژوهش های سازمان ما درست طراحی شود، موجبات بازطراحی برنامه‌ها خواهد شد.

قادری پژوهش را مقدمه تحول سازمانی برشمرد و گفت: در دولتها همه هدایتگر هستند اما آن فردی موفق است که تحول ایجاد کند که یکی از ابزارهای اساسی و مهم تحول پژوهش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور موضوع آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش را به عنوان دو ماموریت خطیر در این سازمان نام برد و تصریح کرد: ما در عین حالیکه پدافند غیرعامل داریم، موضوع آفندی نیز داریم لذا در مقابله و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی می‌بایست توانمندسازی جامعه تحت پوشش را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها در سازمان بهزیستی کشور باید مبتنی بر توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف و ارزان‌سازی خدمات تعریف شود، گفت: بر این اساس مدیران ستادی و استانی سیستم‌های خود را مکانیزه و هوشمند می‌کنند. همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی و حوزوی، کارآفرینان درون و برون سازمانی و مساجد به عنوان کانون‌های موثر و معنویت‌بخش در طراحی و اجرای پژوهش ضروری است.

قادری در پایان از ارائه ۲۶۰ طرح و ایده توسط ۱۹ هزار پرسنل خدوم سازمان بهزیستی کشور خبر داد و یادآور شد: هر ایده در شورای پژوهش سوق و پیوست آموزشی - پژوهشی به خود می‌گیرد؛ دفتر پژوهش با ایجاد گروه‌های حل‌مسئله و سوق دادن پژوهش‌های آتی به سوی تمرکززدایی، فسادزدایی، شفافیت، مردمی‌سازی و خدمات الکترونیک و هوشمندسازی؛ تحت عنوان «فناوری‌های تحول‌آفرین» می‌تواند ارزش گذاری و آورده اقتصادی برای سازمان بهزیستی کشور داشته باشد.

یادآوری می‌شود، سومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه با حضور دکتر «رضا شریعت» رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، دکتر «مجید رضازاده» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور، دکتر «احمد فیاض بخش» مشاور رئیس در امور آموزش و پژوهش و نمایندگان پژوهش معاونت های مختلف وزارتخانه و مدیران‌کل آموزش و پژوهش دستگاه‌های تابعه، به همت معاونت آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمانی مرکز فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی برگزار شد.

کد خبر 47484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =