تزریق دوز سوم واکسن کرونا به معلولان و سالمندان در مراکز توانبخشی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تزریق دوز سوم به معلولان و سالمندان در مراکز توانبخشی خبر داد.

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به افزایش یارانه توانبخشی اظهار کرد: سال گذشته یارانه مراکز توانبخشی بر مبنای تورم با افزایش ۸۰ درصدی برای مراکز توانبخشی در نظر گرفته شد و از تیرماه این یارانه به مراکز توانبخشی به صورت متمرکز پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش یارانه مراکز توانبخشی گفت: قطعا در بودجه سنواتی به این مسئله پرداخته خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در سال آینده نیز براساس نرخ تورم یارانه مراکز توانبخشی افزایش یابد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره تأمین و خرید لوازم کمک توانبخشی برای معلولان گفت: فراهم شدن شرایط خرید آسان لوازم توانبخشی یکی از مطالبات سازمان بهزیستی است و با توجه به اینکه زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ در سال آینده مطرح می‌شود باید تصمیماتی برای لوازم کمک توانبخشی اخذ شود.

نفریه گفت: البته ارز ۴۲۰۰ تومانی تا به امروز برای خرید سمعک تعلق می‌گرفت و سایر تجهیزات کمک توانبخشی از این ارز استفاده نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه قطعا ورود لوازم توانبخشی نسبت به لوازم آرایشی ارجحیت دارد، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که وسایل کمک توانبخشی با قیمتی مناسب در اختیار معلولان قرار گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: تا ماه گذشته بیش از ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه توانبخشی در اختیار ادارات بهزیستی سراسر کشور قرار داده شد.

وی همچنین در ارتباط با واکسیناسیون جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت: از هفته گذشته با مکاتباتی که با وزارت بهداشت انجام شد فاز یادآوری و یا تقویت جامعه هدف سازمان بهزیستی در مراکز توانبخشی آغاز شد همچنین این مرحله برای سالمندانی که در منازل زندگی می‌کنند نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 46057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =