ضرورت به کارگیری همه ظرفیت ها در توانمند سازی فرزندان بهزیستی 

دومین نشست تخصصی معاونت امور اجتماعی با میزبانی دفتر امور کودکان و نوجوانان با موضوع  توانمندسازی (مهارتی، آموزشی و تربیتی) فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در گستره ستاد تا صف با حضور مرتبطین با امور شبه خانواده با مدل تعاملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛دکتر مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در این نشست تخصصی بر ضرورت سلامت جسم و روح فرزندان و تاثیر مستقیم آن بر سایر ابعاد رشدی و توانمندی های آنها بر پرورش متوازن حیطه های مهارتی  فرزندان تاکید کرد.


وی بهره مندی از دانش نوین در توانمندسازی فرزندان را به عنوان یک رویکرد و سیاست سازمانی اعلام کرد و خواستار ارتقای سطح آموزش های تخصصی در این زمینه برای تمام دست اندرکاران و مرتبطین با امور شبه خانواده در حوزه ستادی و استان ها شد. همچنین در این رابطه به تعامل کارشناسان و مدیران ستاد و صف تاکید، و نگرش توانمندسازی فرزندان به تناسب شرایط و ظرفیت های متفاوت در استان ها را به عنوان یکی از انتظارات این معاونت بیان کرد.

سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی نیز در این جلسه بر اهمیت مشارکت تمام سطوح سازمانی در ستاد، استان ها و شهرستان ها در راستای توانمدسازی فرزندان تاکید  کرد و به شیوه های بهره مندی از تجارب موفق شهرستان های پیشرو در زمینه توانمندسازی فرزندان  پرداخت.  همچنین وی در خصوص جلب مشارکت های سایر دستگاهها در سطح استان ها راهکارهای اجرایی و عملیاتی بیان کرد.


  در این نشست که مدیران و معاونین اجتماعی استان ها و کارشناسان امور کودکان و نوجوانان از تمامی سطوح سازمانی شرکت داشتند؛ مباحث تخصصی حوزه شبه خانواده برای روسای شهرستان ها و کارشناسان استانی و  شهرستان ها توسط نمایندگان تعیین شده از ۲۴ استان ارائه شد.


مباحث ارائه شده توسط نمایندگان استان ها بر استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها در توانمندسازی فرزندان و توجه به وضعیت معیشتی، حقوقی و آموزشی مربیان در جهت امنیت شغلی ایشان به عنوان پایه و اساس توانمندسازی فرزندان تمرکز داشت.

استعداد سنجی و هدایت و پرورش توانایی های فرزندان در جهت علاقه و ویژگی های ذاتی و اکتسابی آنها از دیگر انتظارات اعلام شده توسط روسای شهرستان ها اقدامات توسط روسای شهرستان ها  بود.همچنین بومی سازی اسناد و دستورالعمل های مرتبط با مراکز نگهداری فرزندان بهزیستی و تقویت نگرش و تربیت فرهنگی و دینی فرزندان  از جمله موار مورد تاکید نمایندگان استان ها در این جلسه بود.

گزارش ها و مسائل طرح شده در جلسه با مشارکت و هماهنگی سایر روسای شهرستان های  استان مربوطه تدوین شده بود که با ارائه راهکارهای برنامه ای و اجرایی توسط کارشناسان ستادی پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است جلسات مشابه با میزبانی سایر دفاتر معاونت امور اجتماعی در هفته های آتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 43830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =