ارائه خدمات به ۱۶ هزار ۱۷۵ هزار خانوار چندقلو تحت پوشش

مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور در تبیین و تشریح ارائه خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، گفت: با توجه به بعد خانوار در سال ۱۴۰۰، مستمری از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "فاطمه عباسی" مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور در تبیین و تشریح ارائه خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، گفت: بهزیستی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش جمعیت و همچنین سیاست‌های تشویقی فرزندآوری خدماتی را به خانواده‌های چندقلو ارائه می‌دهد.

مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور با اشاره به ارائه خدمات به ۱۶ هزار ۱۷۵ هزار خانوار چندقلو تحت پوشش، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۵ خانوار دارای فرزند ۳ قلو به بالا هستند و ۱۱ هزار و ۵۳۰ خانوار دارای فرزند ۲ قلو هستند.

وی در بیان شرایط دریافت خدمات بهزیستی ویژه خانوارهای چندقلو، عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات برای خانواده‌های ۲ قلو تنها به دهک‌های یک تا سه درآمدی خدمات ارائه می‌شود اما خانوارهای سه قلو به بالا بدون محدودیت دهک درآمدی از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

عباسی، پرداخت مستمری را یکی دیگر از خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو برشمرد و گفت: مستمری با توجه به بعد خانوار در سال ۱۴۰۰ از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: خانوارهای دارای فرزند ۴ قلو به بالا با همکاری و مساعدت ستاد مسکن بهزیستی کشور و نهادهای دیگر در اولویت دریافت مسکن قرار می‌گیرند اما کمبود اعتبارات سبب پشت‌نوبت قرار  گرفتن تعدادی از خانوارهای ۲ قلو با دهک درآمدی ۴ تا ۷ شده است.

کد خبر 42448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =