مراکز مشاوره تحصیلی بهزیستی آماده ارائه راهنمایی‌های انتخاب‌رشته

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی مراکز مشاوره عمومی با داشتن متخصص مشاوره تحصیلی و نیز مراکز ویژه مشاوره تحصیلی تربیتی بهزیستی برای ارائه راهنمایی‌های انتخاب‌رشته به پذیرفته‌شدگان کنکور خبر داد و گفت: در مجموع بیش از ۳۲۰۰ مرکز مشاوره در کشور فعال است.

بهزاد وحیدنیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان کنکور به‌صورت مشاوره تحصیلی تلفنی از طریق تلفن ۱۴۸۰ به صورت راهنمایی اولیه و کلی خواهد بود اما اگر آنها بخواهند از مشاوره تخصصی و عمیق استفاده کنند باید به مراکز مشاوره تحصیلی تربیتی تخصصی دارای مجوز مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از به دام افتادن داوطلبان کنکور در بازار مکاره انتخاب رشته بهتر است پذیرفته‌شدگان کنکور قبل از مراجعه به مراکز انتخاب رشته، اسامی مراکز مشاوره مجاز تحصیلی تربیتی را از طریق سایت سازمان بهزیستی کشور یا سامانه شفافیت به نشانه http://shafaf.behzisti.ir/ بررسی کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: مشاوره‌های تحصیلی یا در مراکز تخصصی تحصیلی تربیتی یا در واحدهای مشاوره عمومی کلینیک از طریق متخصص تحصیلی تربیتی تحت‌نظر سوپروایزر ارائه می‌شود.

وحیدنیا تصریح کرد: ارائه مشاوره تحصیلی رایگان از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰ چون کوتاه‌مدت است معمولا به صورت کلی خواهد بود.
وی یادآور شد: تعرفه اخذ شده در مراکز مشاوره بابت مشاوره تحصیلی تابع تعرفه خدمات روانشناسی خواهد بود.

به گفته وحید نیا، حدود ۲۷۰ مرکز تخصصی تحصیلی تربیتی در کل کشور فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز چهارشنبه ۹ تیرماه به مدت سه روز با رقابت یک میلیون و ١٩۴ هزار و ٣٢ نفر در سراسر کشور و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی  برگزار شد. طبق اعلام پیشین ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مرداد ماه اعلام و انتخاب رشته نیز از نیمه نخست مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

کد خبر 41090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =