تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی کشور امضا شد

تفاهم نامه همکاری مشترک، بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وسازمان بهزیستی کشور، صبح امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه در دومین روزاز هفته بهزیستی امضاشد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل، در این مراسم که سید عبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛ وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از معاونین بهزیستی و افراد دارای معلولیت حضور داشتند، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: رییس سازمان بهزیستی کشور از روحیه خوبی برخوردار است و تلاش می کند تا از همه ظرفیت های کشور برای کمک به مددجویان این سازمان استفاده کند.

وی با بیان این که باید این روحیه در همه تقویت شود تا فرد محتاجی سامان داده شود، افزود: اگراین مکانیزم دنبال شود به طور قطع خدا هم کمک خواهد کرد.

مخبر ادامه داد: معنای معلولیت جسمی عدم توانایی نیست چرا که بسیاری از افراد سالم با درآمدهای فراوان حتی دیپلم هم ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نظام یک اراده جدی کند تا از همه ظرفیت های کشور برای حل معضلات کشور استفاده کند بسیاری از مشکلات رفع  می شود.

به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، امروز ۲۷ هزار ویلچر در اختیار افراد دارای معلولیت در مناطق کم برخوردار قرار می گیرد که با این حرکت برخی از این افراد دارای ویلچر خواهند شد.

وی در ادامه به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: باید فرصت بحث در این زمینه فراهم و سرعت بگیرد تا این امر محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از همه ظرفیت ها و خیریه ها استفاده و پیگیری کرد چراکه معلولان همانند فرزندان آنها هستند.

وی همچنین از اهدای ۱۱۰ جهیزیه به زوج های جوان خبر داد.

کمک به درمان ۱۰ هزار زوج نابارورمحروم در سطح کشور

سید عبدالله ارجائی با اشاره به اقدامات اساسی در بنیاد ۱۵ خرداد گفت: تجدید اساسنامه، تصویب ساختار سازمانی و مشخص شدن هسته اصلی فعالیت ها و غیره از جمله اقدامات این بنیاد بوده است.

وی افزود: فعالیت این بنیاد در سه حوزه اصلی سلامت، جمعیت به معنای کمک به جوانی جمعیت و حوزه خانواده با هدف کمک به تقویت بنیان خانواده تعریف شده است.

ارجائی، کمک به درمان ۱۰ هزار زوج نابارور محروم در سطح کشور را از نخستین اقدامات این بنیاد ذکر کرد و بیان داشت: امیدواریم این طرح امسال منجر به تولد تعدادی فرزند شود تا بتوان بخشی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت محقق شود.

وی ادامه داد: برنامه بعدی بنیاد ۱۵ خرداد، موضوع فرزند آوری بود که با طراحی که انجام شد کمک به تولد فرزند سوم و چهارم خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در ادامه کمک به افراد دارای معلولیت درمناطق محروم در سراسر کشور را از دیگر برنامه های این بنیاد ذکر کرد و گفت: از دو ماه پیش مباحثی با سازمان بهزیستی در سطح کارشناسی آغاز شد و مقرر شد تفاهم نامه بین این بنیاد با سازمان بهزیستی که مشتمل بر چند بند است منعقد شود.

وی تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولین مناطق کم برخوردار در سراسر کشور را یکی از بندهای این تفاهم نامه ذکر کرد که امروز قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

تاکید ویژه  سازمان بهزیستی بر سیاست های جمعیتی

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۸ در روز جهانی افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: مقام  معظم رهبری فرمودند: مسوول حقیقی کمک به معلولان تنها سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخشهای دولتی، غیر دولتی و سازمان های انقلابی هستند بنابر این هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.

وی افزود: در شروع بیماری کرونا بود که نیاز به ارایه بسته های حمایتی برای تهیه اقلام پیشگیری از کرونا و بهداشتی برای مددجویان وجود داشت که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در این زمینه به سازمان بهزیستی کمک کرد.

قبادی دانا بیان داشت: چند ماه بعد نیز در جلسه تامین مسکن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در بیناد مستضعفان، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی  ستاد اجرایی فرمان  امام(ره) برای تهیه مسکن خانواده های دارای دو معلول یا بیشتر اختصاص پیدا کرد که محقق شد. همچنین چندی پیش نیز در حوزه اشتغال مددجویان و افراد دارای معلولیت، هزار و ۱۰۰ پروژه اشتغال زایی برای اشتغال سه هزارو ۳۰۰ نفر از مددجویان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه و تسهیلات اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: امسال نیز ایجاد دو هزار شغل برای بیش از ۶ هزار از مددجویان کلید خورد که همه این موارد در چارچوب اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

به گفته رییس سازمان  بهزیستی کشور، چندی پیش بنیاد ۱۵ خرداد تمایل به همکاری در حوزه سلامت، خانواده و جمعیت با سازمان بهزیستی داشتند که این امر منجر به پیش نویس تفاهم نامه ای مبنی بر تامین ۲۷ هزار ویلچر برای مددجویان این سازمان در مناطق کم برخوردار در سراسر کشور شد که امروز امضا شد.

وی گفت: ضرورت داشت تا اقداماتی در حوزه کمک به درمان کودکان زیر ۱۲ سال که دچار مشکل بینایی هستند صورت گیرد که در سال گذشته بیش از دو میلیون کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری شدند که حدود ۳۳ هزار نفر از این تعداد دارای مشکل بینایی بودند که به طور قطع بخشی از این تعداد جزو افراد کم برخوردار هستند که نیاز به درمان دارند که طبق این تفاهم نامه امکان درمان رایگان برای مددجویان بهزیستی که دچار مشکل بینایی در این سن هستد فراهم شده  است.

وی  همچنین با بیان  اینکه در بعد جمعیت نیز بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سونمامی سالمندان در سال های آینده، سازمان بهزیستی تاکید ویژه بر سیاست های جمعیتی داشت گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار که که حدود ۴ هزارو ۷۰۰ نفر خانواده هایی هستند که فرزند سه قلو و یا بیشتر دارند و ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو هستند که جزو دهک های درآمدی یک تا سه می باشد.

وی ادامه داد: این تعداد از خانواده ها از دو سال پیش ماهانه مستمری دریافت می کنند که امسال این مبلغ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه رسیده است. البته بسته های حمایتی ستاد فرمان امام(ره) در خصوص این خانواده ها در نظر گرفته شده تا ان شالله بتوان حمایت های لازم صورت بگیرد.

قبادی دانا خاطر نشان  کرد: محورچهارم این  تفاهم  نامه  نیز براساس شرایط و تغییر و تحولاتی که در بیناد ۱۵ خرداد شاهد هستیم آماده است تا در زمینه های  دیگر همکاری های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 39619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =