امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی با پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری

 اجرای مأموریت «فراهم آوردن زمینه­ های اشتغال و فعالیت مولد و پایدار جهت خانوارهای تحت حمایت سازمان» موضوع تفاهم‌نامه‌­ای است که صبح امروز ۱۹ تیرماه جاری،فی ما بین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به نمایندگی حبیب­ الله مسعودی فرید و پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی سید حبیب‌الله طباطبائیان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل این تفاهم نامه در راستای اجرای بند پ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی مصوب۱۳۹۵/۱۱/۱۰ مجلس شورای اسلامی و بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط که در آن سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به گروههای آسیب­ پذیر از قبیل زنان نیازمند در نظر گرفته شده است.

 موضوع این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در تهیه طرح اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بامشارکت در نظام مسائل زنان سرپرست خانوار حوزه کسب درآمد و مهم‌ترین چالش های معاونت برای حمایت و ارائه و اجرای طرح­های بازتوانی؛رده‌بندی مخاطبان و مشاغل ایشان بر اساس ویژگی­هایی همچون آینده نگری،سطح و نوع توانمندی، نیازمندی­ها و سایر اقتضائات و... با اهداف کمک به گسترش عدالت اجتماعی، کاهش آسیب­های اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده با حمایت از زنان آسیب‌پذیر زمینه‌سازی برای مشارکت گروه هدف در حل مسائل با هدف درمان دائمی و نه علاج مقطعی؛کمک به گذار از رویکرد مأموریت‌گرا به رویکرد کسب‌وکار محور در توسعه اشتغال زنان سرپرست خانوار و... است.

گفتنی است دفتر توانمندسازی خانواده و زنان معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ناظر اجرای این تفاهم نامه خواهد بود.

برای مطالعه متن کامل این تفاهم نامه اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 39416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =