ارسال پرونده پشت نوبتی‌ها برای دریافت خدمات مستمر، به مراکز مثبت زندگی

معاون تامین و توسعه مراکز خدمات بهزیستی سازمان بهزیستی کشور از افزایش مراکز مثبت زندگی به ۲۵۳۰ مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «هادی بهداد» در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: طی روزهای آتی تمام پرونده‌های افراد پشت نوبت دریافت مستمری سازمان به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود تا با بازدید از منزل‌شان و بررسی مجدد مددکاری مقدمات ارائه خدمات مستمر را برای آنها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در مرحله اول براساس پاسخگویی به نیاز مددجویان سازمان در محل زندگی آنها طراحی شده، گفت: باتوجه به اصل دسترس‌پذیری که برای مراکز مثبت زندگی مدنظر بود مکان‌ این مراکز مشخص و در مرحله اول به ۲۴۰۰ مرکز مجوز داده شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراکز مثبت زندگی از ۲۴۰۰ مرکز به ۲۵۳۰ مرکز افزایش یافته است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش تعداد مراکز مثبت زندگی مربوط به موقعیت‌های مکانی خاص است؛ در برخی از محل‌هایی که روستایی و صعب‌العبور هستند، باتوجه به تشخیص کار گروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی و برای دسترس‌پذیری معلولین و مددجویان، این تصمیم گرفته شد که مجوز مراکز  جدید برای این محله‌ها صادر شود.

معاونت تامین و توسعه مراکز خدمات بهزیستی (مراکز مثبت زندگی) ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰ هزار پرونده افرادی که از سازمان خدمات مستمر دریافت می‌کنند در این مراکز توزیع شده است و مددکاران این مراکز مسئولیت رسیدگی، مددکاری، بازدید از منزل، تکمیل پرونده‌ها و بررسی اطلاعات این پرونده‌ها را بر عهده دارند. 

بهداد معتقد است: بررسی‌هایی که از یک میلیون و ۸۰ هزار پرونده صورت گرفته و گزارشاتی که به دست آمده دستاوردهای خوبی برای سازمان داشته است؛ از جمله اینکه بسیاری از پرونده‌هایی که در سازمان بلاتکلیف بودند تکلیفشان مشخص و تعداد زیادی از پشت نوبتی‌هایی که اعتباری برای پرداخت مستمری به آنها نبود می توانند از خدمات مستمری سازمان استفاده کنند.

معاونت تامین و توسعه مراکز خدمات بهزیستی (مراکز مثبت زندگی) در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش تعداد مراکز مثبت زندگی در سطح کشور بیان کرد: از همان فراخوان اولیه افرادی در لیست انتظار ما هستند که در صورت نیاز، به آنها مجوز مرکز داده می‌شود.

بهداد افزود: براساس میزان خدماتی که به این مراکز واگذار و از این مراکز خرید خدمت می‌شود، درصورتی که احساس شود که نیاز به توسعه مراکز مثبت زندگی داشته باشیم آنها را توسعه خواهیم داد؛ حال چه براساس فعالیت‌هایی که به صورت محله محور و اجتماع محور انجام می‌شود و چه براساس پرونده‌هایی که در آینده واگذار خواهد شد.

در پایان وی اظهار کرد: در صورت توزیع پرونده‌ها به مراکز احتمال می‌رود که نیاز به افزایش تعداد مراکز مثبت زندگی باشد که این امر در حال ارزیابی و بررسی است.

کد خبر 37241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =