مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت شد/ افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری نسبت به سال ۹۲

برای اولین بار، ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه (برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران) محقق شد.

دکتر وحیدقبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان مطلب فوق، افزود؛ با تحقق این ماده مغفول مانده قانون، از اردیبهشت ماه سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی بر اساس بعد خانوار از ۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال تا  ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت می شود.

افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.

دکتر قبادی دانا با اشاره به ماده۷۹ قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال های گذشته مستمری مددجویان افزایش هایی داشته است ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

پرداخت مستمری اردیبهشت ماه و مابه التفاوت مستمری فروردین با مبالغ جدید

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه مستمری اردیبهشت ماه سالجاری با اعمال افزایشی تا حدود ۲۰درصد حداقل دستمزد پرداخت شد اضافه کرد، انشاالله ما به التفاوت مستمری فروردین ماه نیز پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

دکتر قبادی دانا، گفت: در سال ۱۳۹۲ متوسط مستمری مددجویان حدود ۱۲درصد حداقل دستمزد بوده است اما در سال۱۴۰۰ میانگین  مستمری حدود ۵۰۰هزار تومان می باشد که در مقایسه با سال۹۲ حدود ۸ برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اذعان به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر، خاطرنشان کرد؛ افزایش صورت گرفته و رسیدن به ۲۰ درصد حداقل مبلغ دستمزد، گامی مهم در جهت کاهش  مشکلات ناشی از فقر مطلق می باشد.

افزایش ۸ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رییس سازمان بهزیستی گفت: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.

پذیرش دو برابری پشت نوبتی های متقاضی دریافت مستمری نسبت به سال ۹۲

دکتر قبادی دانا با بیان اینکه تعداد مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰۷،۳۱۱ خانوار بوده است در حالیکه این تعداد در سال۱۴۰۰ به ۱،۰۷۸،۵۵۶ خانوار افزایش داشته است، افزود: مستمری دریافتی از سال ۹۲ تا سالجاری در خانوار یک نفره از ۵۳۰/۰۰۰ ریال به ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال، خانوار دو نفره از ۶۰۰،۰۰۰ریال به ۵،۰۰۰،۰۰۰ریال، خانوار سه نفره از ۷۱۰،۰۰۰ریال به ۷،۰۰۰،۰۰۰ریال خانوار چهار نفره از ۸۲۰،۰۰۰ریال به ۹،۰۰۰،۰۰۰ریال و خانوار پنج نفره به بالا از ۱،۰۰۰،۰۰۰ریال به ۱۱،۰۰۰۰،۰۰۰ریال افزایش پیدا کرده است.

تجمیع منابع پرداخت مستمری

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که اتفاق خوب دیگر در این خصوص تجمیع اعتبارات مستمری ماهانه مددجویان است، گفت: تاکنون مستمری ماهیانه مددجویان از دو محل (اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها و اعتبارات سازمان بهزیستی) تحت دو عنوان مستمری و افزایش مستمری واریز می شد که همزمان با اعمال ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه و افزایش اعمال شده، واریزی ها یکسان سازی شده و ماهیانه تحت عنوان مستمری توسط سازمان بهزیستی به حساب مددجویان واریز خواهد شد.

دکتر قبادی دانا در پایان با قدردانی از حمایت های موثر دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان های برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها و پیگیری های مستمر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراز امیدواری کرد  افزایش صورت گرفته در مستمری گره گشای بخشی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی باشد.

کد خبر 37008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =