آمادگی بهزیستی برای توزیع یاری‌برگ‌ مشاوره بین نیازمندان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، گفت: این سازمان آمادگی دارد تا برای نیازمندانی که از بحران کرونا آسیب دیده‌اند و نیاز به مداخلات روانشناختی دارند با پشتیبانی دولت، یاری‌ برگ‌ مشاوره توزیع کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، افزود: نیازمندان به خدمات روانشناختی می‌توانند با واحد مددکاری پیشگیری ادارات بهزیستی در سراسر کشور تماس بگیرند و از این طریق با پشتیبانی دولت از خدمات روانشناختی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این خدمات به ویژه برای دهک‌های اول و دوم درآمدی پایین است. برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، صددرصد یارانه مشاوره پرداخت می شود برای افراد در دهک سوم درآمدی نیز ۹۰ درصد یارانه مشاوره پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، اضافه کرد: برای سایر سطوح‌های درآمدی که مشمول شرایط حاد شده‌اند به طور مثال جزو سه دهک درآمدی پایین نیستند اما شغل خود را از دست داده‌اند، پس از انجام ارزیابی مددکاری به صورت موردی یاری‌برگ مشاوره ارائه خواهد شد.

وحیدنیا تاکید کرد: تشخیص مددکاری ملاک خواهد بود تا چند درصد از هزینه مشاوره در قالب یاری‌برگ پرداخت شود. ملاک ما تامین خدمت است و خیلی روی رقم اصرار نداریم.

یارانه مشاوره در قالب یاری‌برگ مبلغی است که سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به منظور ارتقای سلامت روان جامعه می‌پردازد.

با توجه به سیاست گسترش مراکز مشاوره غیردولتی و به منظور افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و جبران تفاوت تعرفه‌های دولتی و خصوصی، یارانه برای مراجعین نیازمند با اولویت معلولین و مددجویان سازمان به مراکز مشاوره غیردولتی عمومی و تخصصی یا مراکز سلامت روان محلی تحت نظارت سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

برای معرفی و ارجاع مراجعان به مرکز تحت پوشش یارانه، در یاری‌برگ مشخصات فردی مراجع، نوع خدمات درخواستی او از جمله مشاوره، شرکت در کلاس های آموزشی یا اجرای تست و همچنین مبلغ یارانه و مرجع معرفی‌کننده ثبت می‌شود.  این یاری‌برگ به همراه فهرستی از مراکز تحت نظارت سازمان به مراجع تحویل داده می‌شود.

کد خبر 36732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =