پیام رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اتیسم

دکتر وحید قبادی دانا به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل مصادف با ۱۳ فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اتیسم پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

بنام خدا

شروعی دیگر از داستان طبیعت،  فرصتی است دوباره برای نگریستنی نو به مسیر خدمت پیش رو. نگاهی که سرشار از امید به ارائه خدمتی است شایستة والدینی که با صبر و شکیبایی بی نظیر، عاشقانه با امید به بهبودی فرزند دارای اختلال طیف اتیسم شان دل بسته اند و ما خدمتگزاران این عزیزان افتخار می‌کنیم به سعادت حضور در کنارشان.

در سال گذشته با وجود همه گیری بیماری کووید ۱۹ و محدود شدن روابط، شاید دنیای محدود ارتباطی افراد دارای اتیسم و لزوم سازگاری با نیاز به تغییراتی در زندگی و احساس مشکل بودن این تغییرات را بهتر درک کردیم، نظیر تغییری که در نوع ارایه خدمت به این عزیزان به صورت مجازی ایجاد شد.

روز جهانی آگاه سازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۳ فروردین ۱۴۰۰)  همراه با گام های سبز بهار، با مشارکت مراکز و انجمن های فعال، در فضاهای باز و پارک ها، با اجرای برنامه های اطلاع رسانی و حساس سازی با حضور کودکان و خانواده ها به شیوه ای شایسته برگزار می گردید و امسال نیز در صدد آنیم که با اقداماتی شایستة زحمات و تلاش های خانواده ها و مربیان این عزیزان، یادآور لزوم آشنایی جامعه با نیاز افراد دارای اختلال طیف اتیسم و خانواده های صبورشان باشیم.

سازمان بهزیستی کشور، به عنوان اولین سازمانی که برای کاهش رنج و رفع نیاز خانواده های این کودکان، اعلام حضور کرد، با همکاری مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی اتیسم، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و صاحب نظرانی که به نوعی در تلاش برای ارایه خدمات به این عزیزان می اندیشند و اقدام می کنند، در قالب راه اندازی ۱۰۳  مرکز روزانه آموزشی توانبخشی و ارایه خدمت به ۴۰۱۵ کودک دارای اختلال و ۷ مرکز چند معلولیتی با کاربری اتیسم، ۴ مرکز اقامت موقت و هم چنین با ارائه خدمت به این گروه  در ۳۸۷ مرکز حرفه آموزی، ۱۳۱ کارگاه تولیدی حمایتی، ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی و ۱۰۳ مرکز مراقبت در منزل؛ گام‌هایی هرچند ناکافی اما رو به جلو را برداشته است و با حمایت طلبی از سیاست گزاران با مدد خانواده ها و سازمان های مردم نهاد، در آینده نیز این اقدامات را استمرار خوهد بخشید. امید است با ایفای نقش سایر دستگاه های مسئول در قبال افراد دارای اختلال اتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.  

اینجانب به نمایندگی از تمامی مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی و مدیران و پرسنل پر تلاش مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم تابعه، سال نو را با امید به گسترش کمی و کیفی خدمات مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم، تبریک عرض می نمایم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 34017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =