نحوه ارائه خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی در ایام نوروز

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در ایام نوروز خدمات تلفنی مشاوره ۱۴۸۰ به طور مستمر به مردم ارائه خدمت خواهد کرد، گفت: خطوط تلفنی ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به هموطنان در سراسر کشور است.

بهزاد وحیدنیا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح ارائه خدمات مشاوره تلفنی به مردم در سراسر کشور در ایام نوروز بیان کرد: در ایام نوروز خدمات تلفنی ۱۴۸۰ به طور مستمر به مردم ارائه خدمت خواهد کرد و مشاوره‌های تلفنی انجام می‌شود. 

وی افزود: خطوط تلفنی ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به هموطنان در سراسر کشور است. همچنین به جهت اینکه انتظار افراد برای دریافت خدمات مشاوره کاهش یابد، به افرادی که درخصوص تنش‌های روانی ناشی از کرونا دارای پرسش هستند خط ویژه‌ای برای کرونا تعریف شده که به آن خط تلفنی (۱۴۸۰ با شماره‌گیری کد ۹) ارجاع شده و مشاوره را دریافت می‌کنند.

وحیدنیا در پاسخ به این سوال که چند نیرو در سامانه مشاوره تلفنی ارائه خدمت می‌کنند؟ گفت: ۴۶۰ نیروی تخصصی فوق لیسانس و دکترا که دوره‌های آموزشی تخصصی و دوره‌های بازآموزی را نیز طی کرده‌اند در این زمینه فعالیت‌ می‌کنند. به تناسب شرایط بحران و نیازها در شرایط پسا بحران آموزشهای این افراد نیز به روز می‌شود. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن است تماس‌های تلفنی در ساعات مختلفی از روز اتفاق بیفتد، در برخی از زمان‌ها میزان تماس‌ها بیشتر و در برخی از زمان‌ها میزان تماس‌ها کمتر است. پاسخگویی به تماسها در اغلب استانها حد مطلوب  است لیکن در صورت افزایش تقاضا قابلیت تامین خدمات وجود داشته و پیش بینی های لازم انجام شده است . 

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که حدود ۴۷ خط ۱۰ رقمی مشاوره تلفنی نیز در سراسر کشور وجود دارد که مراکز مشاوره تحت نظارت از این خطوط برای تامین خدمات تلفنی برای مخاطبین خود استفاده می‌کنند.    

وحیدنیا درباره مشاوره‌های حضوری در ایام نوروز نیز گفت: مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان به تبع نیاز بخش‌های مختلف مکلف به تامین خدمت هستند و اینگونه نیست که سرویس خدمات اجتماعی در این ایام متوقف شود. 

کد خبر 33847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =