مددکاران بعنوان متخصصین سلامت اجتماعی در توسعه کشور نقش مهمی و سازنده ایفا می‌کنند

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در همایش مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی با تاکید بر نهاد خانواده و توسعه یافتگی جامعه در پرتو سلامت اجتماعی، گفت: حضور مددکاران بعنوان متخصصین سلامت اجتماعی در جامعه می‌تواند در توسعه کشور نقش مهمی و سازنده ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «فاطمه عباسی» مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در همایش مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی با تاکید بر نهاد خانواده و توسعه یافتگی جامعه در پرتو سلامت اجتماعی، گفت: رشد و تعالی هر جامعه منوط به اهداف توسعه که تعریف و برنامه‌ریزی می‌شود که این توسعه یافتگی در سایه همبستگی اجتماعی، سلامت اجتماعی و مشارکت عمومی به تحقق می‌یابد. مددکاران اجتماعی با توجه به دانش، ارزش و مهارت که در سالیان متوالی کسب می‌نمایند متولیان اصلی در افزایش سطح اجتماعی، انسجام و سلامت اجتماعی محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور جامعه‌ای را جامعه توسعه یافته دانستند که توجه به سلامت در هر دو بخش اجتماعی و جسمی مورد اهمیت قرار گیرد و جایگاه و نقش این موضوع در جامعه زمانی مشخص می‌شود که فرد با دارا بودن سلامت اجتماعی بتواند نقش اجتماعی خود را در جامعه به درستی ایفا کند.

وی، جایگاه خانواده را در کسب سلامت اجتماعی مهم و شرایط خانواده سالم را منسجم و دارای ثبات بیان و تصریح کرد: فرد دارای سلامت اجتماعی می‌تواند در فعالیت‌های جمعی و گروهی مشارکت و نقش کلیدی داشته باشد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در جمع‌بندی سخنان خود ضمن بیان این مطلب که حضور مددکاران بعنوان متخصصین سلامت اجتماعی در جامعه می‌تواند در توسعه کشور نقش مهمی و سازنده ایفا کند، گفت: حضور کلیدی و سازنده مددکاران در جامعه باعث ارتقاء سلامت اجتماعی و در نهایت توسعه یافتگی جامعه و کشور می‌شود و این نقش‌آفرینی توسط مددکاران در کشورهای توسعه یافته شناسایی و بکارگیری شده است.

کد خبر 32688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =