جزئیات دریافت واکسن ۷۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی تا پایان سال

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات دریافت واکسن ۷۵ هزار نفر از گروه‌های مختلف سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری توضیح داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره آغاز واکسیناسیون گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و وحید قبادی دانا وزیر سازمان بهزیستی کشور از پنجشنبه گذشته در آسایشگاه کهریزک واکسیناسیون سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن تحت بوشش بهزیستی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در مرحله اول قرار است ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کنند که این فرآیند از پنجشنبه آغاز شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین به تمهیدات مراقبتی انجام شده پس از واکسن گروه‌های هدف سازمان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس نیز برنامه‌ریزی مدونی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است که قابل تقدیر بوده و فرآیند واکسن جامعه هدف سازمان بهزیستی ادامه دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی قرار است تا قبل از سال‌جاری ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان جسمی - حرکتی واکسن دریافت کنند.

نفریه درباره جزئیات دریافت واکسن گروه‌های اشاره شده خاطرنشان کرد:  ۵۱ هزار نفر از افراد اشاره شده تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و بالغ بر ۲۲ هزار نفر پرسنل در این مراکز از این افراد نگهداری می‌کنند که براساس برنامه‌ریزی قرار است در ابتدا سالمندان و همراه پرسنل مراکز، بیماران روانی مزمن به همراه پرسنل، معلولان جسمی و حرکتی به همراه  پرسنل و در پایان واکسیناسیون معلولان ذهنی با پرسنل انجام شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده هیچ هزینه‌ای از سوی افراد پرداخت نشده و این هزینه توسط سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 32389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =