احتمال اختصاص بودجه ویژه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: تلاش خواهد شد در بودجه سال ۱۴۰۰، پیشنهاداتی در جهت افزایش اعتبارات برای نهادهای حمایتی به ویژه از نهادهایی که از معلولان حمایت می‌کنند ارائه شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولین، گفت: این قانون در سال ۹۶ در مجلس مصوب و ابلاغ شد که دولت با استدلال کمبود منابع آن را اجرا نکرد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع کشور و محدودیت‌ها همه اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: البته در سال‌های گذشته پیشنهاداتی که از سوی نمایندگان در مورد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه شده است مورد استقبال قرار گرفته است و تلاش خواهد شد در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز پیشنهاداتی برای افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی به ویژه نهادهایی که از معلولان حمایت می‌کنند ارائه شود.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با اعلام اینکه به دنبال ایجاد منابع جدید در بودجه سال آینده برای اختصاص به نهادهای حمایتی و اجرای برخی از قوانین به مانند قانون جامع حمایت از معلولین هستیم، عنوان کرد: اگر منابع جدیدی تعریف شود، قطعاً به این حوزه‌ها اختصاص می‌یابد.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: قطعا نمایندگان تلاش خواهند کرد از تبصره ۱۴ بودجه که مربوط به هدفمندی یارانه‌هاست منابع جدیدی را تعریف کنند تا به بهزیستی که به معلولان و مددجویان خدمات ارائه می‌کنند اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: قطعاً بودجه مناسب برای اجرای قانون حمایت از معلولین در نظر خواهیم گرفت، البته ممکن است با آن عددی که مورد نیاز اجرای قانون است فاصله داشته باشد اما تلاش خواهیم کرد بودجه این بخش را نسبت به بودجه پیشنهادی دولت بیشتر کنیم تا بتوانیم این قانون را اجرا کنیم.

کد خبر 30349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =