سهمیه استخدامی افراد دارای معلولیت به شکل ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود

محمدرضا شهبازی گفت: دستگاه اجرایی استخدام کننده، مسئولیت تایید میزان توانایی علمی و توانایی جسمی و ذهنی افراد دارای معلولیت برای استخدام را دارد. درنتیجه اگر فردی نمره قبولی بگیرد اما در مصاحبه قبول نشود، استخدام نمی‌شود.

به گزارش برنا؛  محمدرضا شهبازی، مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی سهمیه استخدامی ۳ درصدی معلولان گفت: سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان به صورت ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود و به ازای تمام سهمیه‌ای که سازمان امور استخدامی کشور برای دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کند، محل‌ سهمیه‌ها ستاره دار شده و به صورت کامل اجرا می‌شود.

او افزود: تنها مشکل در اجرای کامل سهمیه ۳ درصدی استخدامی، روش سنجش میزان توانایی انجام کار افراد دارای معلولیت است. بر اساس آئین نامه اجرایی بند ز ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت سنجش میزان توانایی فرد برای انجام کار به عهده دستگاه اجرایی استخدام کننده است بنابراین در موارد زیادی توانایی افراد دارای معلولیت مورد تایید قرار نمی گیرد.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به نظر می رسد این آیین نامه نیاز به اصلاح دارد که پیشنهاد اصلاح آن تهیه شده است. ما معتقدیم که این سنجش می بایست در کمیته ای مشترک از کمیسیون پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی و دستگاه اجرایی استخدام کننده مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

شهبازی با اشاره به تعداد افراد دارای معلولیتی که در آزمون استخدامی شرکت کردند، تصریح کرد: در آزمون امسال ۱۳۰۵ سهمیه استخدامی داشتیم و داریم که ۳۴۴ سهمیه آن مربوط به سنوات گذشته است. پیش بینی می‌شود در این دوره بیش از ۹۰۰ جایگاه شغلی از مجوز های صادر شده توسط افراد دارای معلولیت واجد شرایط تکمیل شود.

کد خبر 28364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =