همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقای سلامت روان دانش آموزان

صبح امروز ۶ دی ماه جاری، جلسه ای با حضور دکتر فاطمه رضوان مدنی سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و دکتر مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان دو نهاد، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این جلسه در خصوص روش های همکاری سازمان بهزیستی با  امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش به منظور حفظ و ارتقای سلامت روان دانش آموزان بحث و تبادل نظر و مقرر شد تا پایان سال جاری، تفاهم نامه ای به منظور همکاری مشترک منعقد شود.

گزارش حاکیست؛ این همکاری در سه محور اصلی خواهد بود که یکی از آنها اجرای طرح مدرسه دوستدار زندگی است و مسئولیت اجرای این طرح بر عهده دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ این مدرسه مشارکتی و نیروهای فعال در آن با همکاری هم مدرسه را اداره می کنند و دروس نیز به صورت مشارکتی تدریس خواهد شد.

شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب و ارجاع آنها به مراکز فوریت های اجتماعی( ١٢٣) و یا سایر مراکز ارائه خدمت سازمان بهزیستی و همچنین بهره مندی دانش آموزان از مشاوره تلفنی بهزیستی(۱۴۸۰) با همکاری و هدایت دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی نیز از دیگر مواردی است که در تدوین این تفاهم نامه مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر 28214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =