تدوین برنامه ای برای هدایت فرزندان بهزیستی به زندگی مستقل

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از تدوین برنامه‌ای جامع برای حمایت همه جانبه از فرزندان در معرض هدایت به زندگی مستقل خبر داد و گفت: این برنامه در ۶ بخش تهیه شده و در شرف نهایی شدن است.

سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره بیان کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ رئیس سازمان بهزیستی کشور دستور تهیه و تدوین برنامه‌ای جامع برای حمایت همه جانبه از فرزندان در معرض هدایت به زندگی مستقل را دادند که در نهایت این برنامه در ۶ بخش اسکان، توانمندسازی و اشتغال، حمایت از تشکیل خانواده، سلامت، تحصیلات دانشگاهی و شبکه حمایت اجتماعی تهیه شد و در ماه جاری در شرف نهایی شدن است. حمایت‌های خوبی در این روند در دهه اخیر شکل گرفته است اما کافی نیست. در این برنامه فقط به ابعاد مالی توجه نشده است بلکه ابعاد عاطفی و سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برنامه جامع «حمایت همه جانبه از فرزندان در معرض هدایت به زندگی مستقل» به ۶ بعد مختلف زندگی این فرزندان اعم از سلامت، اسکان، شبکه حمایت اجتماعی، تحصیلات دانشگاهی و... می‌پردازد که قرار است با مشارکت کلیه بخش‌های سازمان بهزیستی اعم از بخش های اداری و موسسات و خیریه‌های همراه این ساماندهی صورت گیرد. 

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر میزان مساعدت سازمان بهزیستی به فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل چقدر است؟ اظهار کرد: معتقدیم به سبب عدم مدیریت مالی درست در سن ۱۸ سالگی و تورم موجود آنچه به عنوان حق ترخیص وجود دارد، یکی از نکاتی است که باید هدایت شود. در سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه‌ای برای هدایت به زندگی مستقل در اختیار فرزندان بهزیستی قرار می‌گیرد، همچنین مبلغ ۸۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه اشتغال پرداخت می شود. 

بابایی افزود: وام ویژه اشتغال نیز به مشاغلی که از فرزندان بهزیستی استفاده کنند به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد، باید همه کمک کنند تا این فرزندان بتوانند زندگی موفقی را شکل دهند. 

وی در ادامه به ارائه آماری از تعداد فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل پرداخت و بیان کرد: سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر از فرزندان سازمان بهزیستی وارد زندگی مستقل می‌شوند. 

کد خبر 26474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =