جمع‌آوری ۲۲۰۰ معتاد متجاهر در تهران/ ابتلای ۲۰ تن به کرونا

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از جمع‌آوری حدود ۲۲۰۰ معتادان متجاهر در طرح جدید جمع‌آوری و غربالگری معتادان و ابتلای ۲۰ نفر از آنها به کرونا خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همزمان با آغاز جمع آوری مجدد معتادان شهر تهران تا کنون بین ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ معتاد جمع‌آوری و غربالگری شده‌اند، گفت: درطرح مذکور بعد از جمع‌آوری معتادان از آنها غربالگری و تست ابتلا به کرونا گرفته شده و نتیجه آزمایش ۲۰ نفر از این معتادان در خصوص کروناویروس مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، این افراد از سایر معتادان جدا شده و به مراکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ برای درمان منتقل شده‌اند، افزود: میزان ابتلای معتادان متجاهر جمع‌آوری شده حدود ۱ درصد از کل آنها بوده است که در مقایسه با میزان ابتلای عمومی رقم بالایی نیست اما نکات مهمی را نشان می‌دهد. از یک سو به افرادی که تصور می‌کردند میزان ابتلای معتادان باید رقم بالایی باشد نشان داده شد که این ادعا درست نیست.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور به باور نادرست دیگری که مدعی بود معتادان به کروناویروس مبتلا نمی‌شوند اشاره کرد و گفت: نتایج بدست آمده همچنین نشان داد این ادعا هم درست نیست و معتادان هم به کرونا مبتلا می‌شوند.

براتی سده با اشاره به اینکه انجام غربالگری و آزمایش از معتادان متجاهر تنها راه قابل بررسی در خصوص ابتلای افراد مصرف کننده است توضیح داد: دلیل این مساله این است که وقتی فردی مصرف کننده مواد باشد و به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کند از وی در خصوص مصرف مواد پرسش نمی‌شود و به همین دلیل ممکن است این موضوع از دلایل انتشار شایعه عدم ابتلای معتادان باشد اما انجام تست از معتادان متجاهر نشان داد که این افراد هم در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل‌ها تعداد افراد جمع‌آوری شده به گونه‌ای است که امکان غربالگری و ساماندهی آنها به تدریج فراهم باشد، توضیح داد: در حال حاضر معتادان جمع‌آوری شده در مرکز فشافویه نگهداری و غربالگری می‌شوند.

کد خبر 17693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =