بررسی زمینه های همکاری سازمان بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی مشترک

زمینه های همکاری سازمان بهزیستی کشور و سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک رئیس مرکز مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی و دبیر شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ جلسه مشترکی با حضورسید محمدجواد حسینی  رئیس مرکز مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی ،حجت الاسلام و المسلمین سعیدی دبیر شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی و بابک قانعی دبیر شورای اقامه نماز سازمان با هدف تبادل نظر در خصوص همکاری متقابل و هم افزایی در اجرای وظایف و ارائه خدمات موثرتر به جامعه هدف با استفاده از ظرفیت های موجود دو طرف برگزار شد. 
در این جلسه رئیس مرکز مرکز مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت:با توجه به سیاست های سازمان و با رویکرد محله‌محوری، همکاری میان سازمان بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند بسیار اثربخش و مکمل باشد، چون هر دو نهاد دارای شبکه مردمی، ظرفیت اجتماعی و مأموریت فرهنگی–اجتماعی هستند.

وی افزود:در همکاری متقابل دو دستگاه در زمینه هایی چون:شناسایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در محله ها با بهره گیری از ظرفیت روحانیون و فعالان فرهنگی محله،مساجد و هیئات مذهبی، تقویت سرمایه اجتماعی محله و استفاده از ظرفیت امام جماعت، هیئت امنای مسجد و معتمدین محلی برای جلب مشارکت مردمی،افزایش اعتماد اجتماعی ایجاد شبکه داوطلبان محلی (خیرین، جوانان، بانوان)،ساماندهی و هدایت کمک‌های مردمی شامل جهت‌دهی نذورات، صدقات و کمک‌های خیرین محلی به نیازمندان واقعی و شناسایی‌شده توسط بهزیستی،جلوگیری از موازی‌کاری و کمک‌های غیرهدفمند و همچنین استفاده از ظرفیت تبلیغی و رسانه‌ای  با تولید محتوای فرهنگی و دینی در راستای ترویج مسئولیت اجتماعی،اطلاع‌رسانی خدمات بهزیستی از طریق شبکه تبلیغی محله می توان زمینه افزایش ضریب نفوذ خدمات سازمان بهزیستی را فراهم نمود.

در ادامه بابک قانعی معاون امور فرهنگی و دبیر شورای اقامه نماز سازمان نیزبه امکان توسعه مدیریت مشارکتی محله، ایجاد قرارگاه‌های اجتماعی محله‌محور،تصمیم‌گیری بر اساس نیاز واقعی هر محله (نه نسخه واحد برای همه)اشاره نمود و افزود :در مدل محله‌ محور؛ بهزیستی دارای  تخصص، خدمات حرفه‌ای و حمایت قانونی و سازمان تبلیغات واجد نفوذ اجتماعی، اعتماد مردمی و شبکه فرهنگی است که ترکیب این دو، محله را از «محل سکونت» به کانون حل مسائل اجتماعی تبدیل می‌کند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین سعیدی دبیر شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به ظرفیت های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از جمله این ظرفیت ها؛حوزه هنری، سازمان هیأت و تشکل های دینی،بنیاد کتاب،بنیاد ملی نوجوان ، بنیاد هدایت و سازمان دارالقران الکریم است که  در زمینه های متعددی چون برگزاری رویدادهای ملی فرهنگی مانند پویش زندگی با آیه ها که با مشارکت ۲۰ میلیونی مردم در ماه مبارک رمضان حدنصاب تازه ای در مشارکت مردم در یک پویش قرآنی رقم زد.

همچنین این سازمان با اجرای دوره های حفظ قران کریم و برگزاری جشنواره های قرانی می تواند در کنار سازمان بهزیستی کشور قرار گیرد.


در پایان مقرر شد با هدف عملیاتی نمودن همکاری های مشترک، جلسات آتی با حضور شورای معاونین دو سازمان تا اجرایی شدن اهداف مورد نظر استمرار یابد.

کد خبر 163027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =