بهزیستی در مسیر دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای

مشاور فرابخشی و امور روابط عمومی و بین الملل سازمان بهزیستی از رشد چشمگیر عملکرد رسانه‌ای این سازمان در سه‌ماهه گذشته خبر داد و گفت: در کنار تدوین سند دیپلماسی بین‌المللی، چند پویش ملی نیز اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سعید خادمی، مشاور فرابخشی و امور روابط عمومی و بین‌الملل سازمان بهزیستی در نشست با رئیس سازمان بهزیستی گفت: تقویم مناسبتی جامعی تهیه کرده‌ایم که تمام مناسبت‌های سازمان و سناریوهای عملکردی در آن پیش‌بینی شده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد سه‌ماهه این مرکز افزود: طی این مدت، سه نشست خبری با حضور حداکثری رسانه‌ها برگزار شد. همچنین، ۱۵ شماره «کوتاه با بهزیستی» با ضریب نفوذ میلیونی و ۱۱ برنامه «رادیو بهزیستی» با ضریب نفوذ ۱۰۰ هزار نفری تولید و منتشر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: طراحی پویش‌هایی مانند «بهزیست‌یاران» و «جاده‌های زندگی» را در دستور کار قرار داده‌ایم که اثار زیادی دریافت شده است و در صورت عملیاتی شدن بهزیست یاران، جلوه‌های ویژه‌ای از عملکرد رسانه‌ای را رقم خواهد زد.

خادمی افزود: در این دوره با رشد ۱۲۰ درصدی در تولید خبر و افزایش تعامل با رسانه‌ها و گفت‌وگوهای خبری روبه‌رو بوده‌ایم. همچنین در شبکه «شاد» با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده برای انتشار محتوای سازمان اقدام کردیم. در حوزه بین‌الملل نیز، تحقیقات هدفمند در راستای اهداف و منافع سازمان بهزیستی در حال انجام است.

خادمی بیان کرد: رصد تحلیل اخبار هفتگی را داشتیم و آن را به استان‌ها تسری دادیم.

وی متذکر شد: واحد بین الملل روابط عمومی، سال گذشته همکاری مؤثری با صندوق جمعیت سازمان ملل داشت که منجر به جذب ۲۰ میلیارد تومان کمک برای زنان باردار و شیرده در استان سیستان و بلوچستان شد؛ این مبلغ میان دو هزار نفر توزیع شد.

در ادامه این نشست کارشناسان روابط عمومی این مسائل را مطرح کردند:

جریان‌سازی در حوزه خبر نیازمند در اختیار داشتن رسانه‌ای مستقل است. در حال حاضر، پایگاه خبری ویژه برای افراد دارای معلولیت وجود ندارد و به دنبال تأسیس چنین رسانه‌ای هستیم که فراتر از یک پایگاه خبری اجتماعی عمل کند.

در آینده‌ای نزدیک پایگاه مختص سازمان بهزیستی راه‌اندازی می‌شود.

 بازنگری و بازطراحی سایت بهزیستی ضروری است. وب‌سایت فعلی تنها کارکرد اطلاع‌رسانی دارد، در حالی که بررسی سایت‌های ۱۳ کشور جهان نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد آن‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی خدمات بر خدمات‌رسانی آنلاین نیز تاکید دارند. 

نگارخانه بهزیستی به‌عنوان یک اقدام مؤثر برای معرفی تولیدات جامعه هدف سازمان راه‌اندازی شده است. همچنین، جریان‌سازی رسانه‌ای با تولید تیزر، فیلم کوتاه و موشن‌گرافی در حال انجام است.

 پویش «بهزیست‌یاران» با هدف شناسایی و معرفی افرادی که بدون هیچ‌گونه توقعی به سازمان بهزیستی کمک می‌کنند و در مسیر اجتماعی‌سازی سازمان و ترویج فرهنگ مهربانی نقش‌آفرین هستند، شکل گرفت.

برنامه‌های مشترکی توسط واحد بین‌الملل مرکز با یونیسف و سازمان بهداشت جهانی اجرا می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی آثار هنری معلولان با همکاری یونسکو و حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور مدنظر است.

 پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دارای فرزند در استان‌های جنوبی با همکاری یونیسف اجرا شده و برنامه‌ریزی برای دریافت کمک ۷۰ هزار دلاری از پروژه کشور چین در حال انجام است.

سند دیپلماسی بین‌المللی سازمان بهزیستی تدوین شده و در روز روابط عمومی به‌عنوان سند راهبردی این حوزه رونمایی خواهد شد.

کد خبر 134784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد