برگزاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی جهاد سازندگی در بهزیستی

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی جهاد سازندگی با حضور معاون فرهنگی ـ اجتماعی معاونت اول ریاست‌ جمهوری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری در این جلسه که در ستاد بهزیستی کشور برگزار شد با اشاره به شان شورای عالی جهاد به دلایل سوابق تاریخی آن، گفت:  هرچقدر ظرفیت سازی در کشور صورت بگیرد مایه برکت خواهد بود و انشالله بتوانیم فعالیت های همگرایانه ای را با سایر دستگاه ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی در حال طراحی یک زیست بوم حمایت در کشور هستیم، افزود: این زیست بوم بازیگران متعددی دارد که یک بخش از آن ظرفیت سازی اجتماعی است که امسال در قالب یک کریدور حرفه ای در نقاط تاریک شهری و روستایی عده ای که تا کنون دیده نشده اند، باید دیده شوند و با توانمندسازی و هم افزایی سایر دستگاه ها این کار را انجام دهیم.

قادری افزود: این یعنی همراه سازی حاکمیت، دستگاه ها به صورت بالقوه امکانات و پتانسیل هایی دارند، اما اینکه چقدر امکانات خود را همراه کنند و همراه شوند مسئله مهمی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برخی کارها به مراکز مثبت زندگی سپرده می شود، گفت: مراکز مثبت زندگی در زنجیره ارزش می تواند به عنوان حلقه های میانی در میدان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اصلاح سبد درآمدی در زنجیره ارزش افرادی که بی بضاعت هستند با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی این خانواده ها باید با توجه به نظام سنواتی بودجه و تاثیر تورم بر زندگی آنها در نظر گرفته شود.

قادری با اشاره به بند هفت سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاههای موظف، گفت: به دنبال آنیم که نظام استقرار یافته ای که قواعد مختلف حمایتی و یک الگوی موفق مردمی سازی را مبتنی بر نظام احسان و نیکوکاری پیاده سازی کنیم که راهبران ستادی آماده کار هستند و راهبران میدانی آن مراکز مثبت زندگی، گروه های جهادی و مراکز دارای مجوز خواهند بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۰۰ نقطه تاریک شهری و روستایی در سراسر کشور مورد بازدید قرار گرفت، گفت: در سال جاری ۵۰۰ نقطه در سراسر کشور تحت عنوان «ایرانگردی متوازن» و جاهایی از کشور که کمتر توجه شده مورد بازدید و اقدامات توانمندسازانه قرار می گیرد.

 همچنین تقویت دیپلماسی ورزشی برای افراد دارای معلولیت، ایجاد سامانه ظرفیت سازی اجتماعی، اتصال حوزه دانشجویی به دانشگاه ها از جمله موارد مطرح شده توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور بود.

شایان ذکر است؛ جهادسازندگی، نهادی انقلابی است که به فرمان امام خمینی (ره)، در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده کشور تاسیس شد و خدمات بسیار زیادی در رسیدگی به روستاها و مناطق محروم از خود به جای گذاشت. پس از تشکیل دولت سیزدهم، احیای جهاد سازندگی و ساماندهی حرکت عظیم جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی دولت مردمی مطرح شد. این شورا به منظور هماهنگی در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان بین همه دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل های مردمی فعال در امور جهادی و به منظور احیای جهادسازندگی و ساماندهی حرکت عظیم جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی، رسیدگی منسجم تر به حرکت های جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و عشایری در همه عرصه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، امنیتی- انتظامی، خدماتی- عمرانی و همچنین برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت های اسلامی و اصیل در همه ارکان جامعه خصوصاً مناطق حاشیه ای، جوامع روستایی و عشایری تشکیل شد.

کد خبر 107203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =