برگزاری جلسه تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بهزیستی در افق برنامه هفتم توسعه/ لزوم مسئله شناسی و برنامه ریزی در موضوعات مختلف

جلسه تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بهزیستی در افق برنامه هفتم توسعه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس مرکز برنامه ریزی ،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و روسای گروه های سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری در این جلسه با بیان اینکه شورای تحول در سازمان بهزیستی تشکیل شده است، گفت:  بیش از ۳۰ جلسه در این حوزه تشکیل شده است و مشورت نخبگانی و پایگاه جامع ای در سازمان بهزیستی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تغییر ساختار در سازمان بهزیستی کشور و ارتقای آن گفت: پیش از این بخش های مهمی مثل اشتغال به عنوان یکی از عوامل توانمندسازی و مسکن به عنوان دبیرخانه فعالیت می کردند که به مرکز تبدیل شده اند. در حوزه برنامه ریزی نیز برنامه ریزی و بودجه به صورت واحد بودند که امروز با توجه به اهمیت این موضوع مرکز برنامه ریزی تشکیل شده است که آینده پژوهی و اثربخشی را در دست پیگیری دارد.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی سازمانی پر بنیه است ولی نیاز به تازه سازی داشت، گفت: سازمان نسل نو و جدیدی خواهیم داشت که یک کارخانه نوآوری با ادبیات جدید و فاخر سازمانی برای ارائه بالاترین خدمت به ۷.۷ میلیون نفر جامعه هدف با برنامه های ارتقایی است تا خدمات را به صورت مطلوب در اختیار قرار دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه رویدادهای مهمی در سازمان رخداده است، گفت: ایجاد و خلق استارتاپ ها و شتاب دهنده های مرتبط با خدمات سازمان و نوآوری اجتماعی و ورود به حوزه دانش بنیانی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال در سال گذشته گفت: تعهدات سازمان بهزیستی در سال جاری نیز بر اساس گزارش ها به صورت کامل تحقق یافته است.

قادری با اشاره به اینکه در طول ۴۲ سال کار در سازمان بهزیستی کشور حدود ۹۴۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمت مستمری بودند، گفت: در حال حاضر و در دولت سیزدهم یک میلیون و ۵۴۲ هزار خانوار مستمری دریافت می کنند و در حال حاضر در سراسر کشور پشت نوبتی دریافت مستمر وجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۶ درصد بودجه سازمان بهزیستی افزایش داشته است، گفت: عضویت در شورای عالی اشتغال، مسکن و رفاه و قرارگاه امام حسن مجتبی در این دولت اتفاق افتاده است.

وی در خصوص رویدادهای نخبگانی گفت: برای اولین بار بخش فراگیر جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت به رسمیت شناخته شد و این افراد هنر خود را در این جشنواره بین المللی ارائه دادند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: با پیگیری های انجام گرفته بیش از ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید برای اولین بار از خدمات تخفیف در سفرها و حمل و نقل بین شهری با رعایت کرامت بهره مند شدند.

قادری در خصوص حوزه اتصال سازمان به ظرفیت مردمی گفت: بستر ظرفیت سازی اجتماعی در حال انجام است و وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری جدی این موضوع را به استانداران و مدیران ابلاغ کرده اند.

وی با اشاره به مسئله شناسی و برنامه ریزی در زمینه های مختلف جامعه هدف گفت: باید دادهای خود را در این زمینه کامل کنیم و منابع سال آینده به خدمات تحولی اختصاص خواهد یافت.

قادری با اشاره برگزاری اولین آزمون اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت، گفت: با پیگیری های انجام گرفته برای جذب سه درصد دستگاه ها برای اولین بار برای جذب ۴هزار و ۳۰۰ فرد دارای معلولیت در بیش از ۵۰ دستگاه در سال جاری برگزار خواهد شد.

قادری افزود: سازمان بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه مسئولیت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده است و از یک درصدسود بنگاه ها در مسئولیت اجتماعی ۶۰ درصد به سازمان بهزیستی اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است؛ اتصال به شرکت های دانش بنیان، افزایش سهم سازمان از صندوق فرصت های شغلی، جمع سپاری موضوعات و ... از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور بود.

کد خبر 100886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =