گرمای تئاتر در سرمای زمستان

امسال برای نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر؛ بخش فراگیر با مشارکت سازمان بهزیستی و با حضور نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی بخش فراگیر که از روز دوم جشنواره ، اجراهای خود را با هنرنمایی هنرمندان دارای معلولیت آغاز کرده‌اند، طی سه روز گذشته با استقبال خوب مخاطبان در تالار هنر و همچنین سکوی تئاتر خیابانی تئاتر شهر روبه‌رو شدند و پنجشنبه ۵ بهمن با اجرای ۳ نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی ادامه یافت.

نخستین نمایشی که در این روز روی صحنه رفت؛ نمایش «رستگاری ار فرنکشتاین» به کارگردانی نوال وائلی از یزد بود که از ساعت ۱۱ در تالار هنر به مدت ۴۵ دقیقه میزبان تماشاگران بود. در میان تماشاگران؛ حضور مجید قناد هنرمند تئاتر تلویزیون هم به چشم می‌خورد که برای حمایت از هنرمندان دارای معلولیت به سالن آمده بود.نمایش «قدم نورسیده» دومین اثری بود که روی صحنه رفت.

این نمایش که به کارگردانی یاسر رستمی از ارومیه به بخش فراگیر جشنواره آمده است، ساعت ۱۵ در تالار هنر به مدت ۲۵ دقیقه روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد.پهنه تئاتر شهر هم ساعت ۱۶:۳۰ مثل روزهای گذشته با هنرنمایی هنرمندان تئاترخیابانی بخش فراگیر جان تازه گرفت، هنرمندانی که برکت حضورشان، باران زمستانی را به هوای خشک و سرد پایتخت هدیه داد و گرمای انرژی‌بخش هنرشان، پیر و جوان را به تماشا کشاند.

در این بخش نمایش «گوله بهار» به کارگردانی مرتضی زحمتکش از گیلان اجرا شد و ۱۷ دقیقه تماشایی برای رهگذرانی که تماشاگر شدند رقم زد.چهارمین نمایش سومین روز از بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، «مارسی نوزده و نود و شیش» بود که به کارگردانی حسین نصیری از موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز در جشنواره حضور دارد و از ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار استاد والی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه رفت.

مجید امرایی، سیمین امیریان و حمید کاکاسلطانی داوری بخش فراگیر را برعهده دارند.گروه‌های نمایشی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی تا ۸ بهمن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲ تا ۸ بهمن درحال برگزاری است.

کد خبر 100621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =