روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام با هدف آشنایی عموم با توانمندیهای جامعه هدف، معرفی چهره های موفق و توانمند را در دستور کار قرار داده است.

بخش چهارم: معرفی جناب آقای "مهدی هواسی زاده"  معلول ورزشکار قهرمان کشور

"مهدی هواسی زاده" متولد سال 1368، از ورزشکاران دارای معلولیت جسمی، حرکتی جامعه هدف بهزیستی و ساکن شهرستان ایلام  است که تاکنون موفق به کسب چندین مقام قهرمانی کشوری شده است.

وی مدت 12سال است که ورزش کوهنوردی و هشت سال است سنگ نوردی را ادامه  و عضو تیم ملی سنگ نوردی معلولان کشور است.

این ورزشکار تاکنون موفق به کسب چهار مقام کشوری در رشته سنگ نوردی، صعود به قله های مختلف از جمله 21صعود تابستانه به قله دماوند و قله های مختلف سبلان، علم کوه، دنا، پرو، الوند و بیستون، فرود از بزرگترین آبشار ایران "پیران" در سرپل ذهاب به ارتفاع 180متر، صعود به دیوارهای بلند کشور شامل "یافته خرم آباد" و "بیستون" کرمانشاه و تراورس دیوارهای بیستون به مدت 21ساعت شده است.

وی دارای مدرک مربیگری راهنمای دره نوردی، سنگ نوردی و کوهنوردی و نخستین فردی است که  کار در ارتفاع در استان را آغاز و تاکنون چهار نفر را نیز آموزش داده است.

وی در یکی از برنامه های کوهنوردی با دکتر "مردان پور" آشنا و این آشنایی موجب می شود این پزشک داوطلبانه او را جراحی و بخشی از مشکل پاهایش را درمان کند، او در هر کوهپیمایی بر فراز هر قله بنری به پاس قدردانی از دکتری که با عشق و محبت و حس انسان دوستی بخش زیادی از مشکل پاهایش را با عمل جراحی رفع کرد با این عنوان به اهتزار در می آورد: "تقدیم به دستان مهربان دکتر مردانپور که قدم به قدم پیمایش ها و این چنین محکم ایستادن بر فراز قله ها را مدیون خوبی هایش هستم."

مستند "پسر کوهستان" به کارگردانی "احسان کمرخانی" زندگینامه این ورزشکار دارای معلولیت است که تولید و در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی موفق به کسب مقام شد.

استقامت و ایستادگی توام با خلاقیت و پشتکار می تواند انسانهای زیادی را به مقصد و هدف خود برساند،  افراد زیادی نظیر هواسی زاده بودند و هستند که با داشتن ناتوانی های جسمی و معلولیت دربرابر این نقص ایستادگی کردند و آن را به عنوان نقطه پرتابی برای موفقیت قرار دادند.

مجموعه اداره کل بهزیستی ایلام برای ایشان و تمامی عزیزان جامعه هدف آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

#معلولیت_محدودیت_نیست

اخبار بهزیستی ایلام را در کانالهای زیر دنبال کنید:

نرم افزار بله:     
    ble.ir/join/OGZjNjI2MW
نرم افزار ایتا:     
    https://eitaa.com/behzistiilam

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد