بیرجند - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پنج کد خدمت فیزیوتراپی مشمول پوشش جدید بیمه سلامت شده است و مددجویان بهزیستی می‌توانند در مراکز طرف قرارداد ، این خدمات را دریافت کنند.

شهرام شیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملاک بهره‌مندی از فرانشیز بیمه خدمات توانبخشی در استان برخورداری از بیمه پایه سلامت ، وجود معلولیت ، داشتن کد فعال در سامانه‌های مددجویی سازمان بهزیستی و وجود قرارداد بین کلینیک توانپزشکی ارائه دهنده خدمت و سازمان بیمه سلامت است.

وی گفت: استفاده از دستگاه Magnetic Field Therapy برای توانبخشی اندام‌ها ۱۰ جلسه در سال ، استفاده از CPM یا لیزر کم‌توان برای توانبخشی اندام‌ها هر اندام ۲۰ جلسه در سال ، استفاده از دستگاه ESWT با توان کم برای درمان دردهای اسکلتی - عضلانی و ترمیم بافت نرم به ازای هر ناحیه ۱۰ جلسه در سال از جمله پنج خدمت فیزیوتراپی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از دستگاه لیزر پرتوان برای کاربردهای عصبی - اسکلتی - عضلانی برای هر ناحیه ۱۰ جلسه در سال و شتاب ارتعاش تمام بدن ۱۰ جلسه در سال نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد بین سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت ایران در شهریور سال گذشته پوشش‌های بیمه‌ای ویژه معلولان افزایش یافته و ۵۹ کد خدمت ویژه معلولان و جامعه هدف بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی و دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

شیخانی گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر در قالب ۱۴ هزار و ۲۴۲ نشان در سامانه ثبت شده‌اند که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر در هر یک از اشکال بیمه ایرانیان ، همگانی ، روستایی و عشایری و سایر اقشار هستند.

وی عنوان کرد: این افراد در صورت نیاز به هر یک از خدمات توانبخشی و تجویز آن از سوی پزشک معالج می‌توانند به کلینیک‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی که با بیمه سلامت قرارداد دارند ، مراجعه کرده و از فرانشیز در نظر گرفته شده معادل ۷۰ درصد تعرفه مصوب بخش‌های ارائه دهنده خدمات مذکور اعم از دولتی ، عمومی غیردولتی ، خیریه و خصوصی استفاده کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: چهار هزار و ۳۲۳ معلول جسمی و حرکتی در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه استفاده کنند.

وی گفت: ۳۳ مرکز فیزیوتراپی استان با بیمه سلامت قرارداد منعقد کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ مرکز در بیرجند ، چهار مرکز در قاینات ، چهار مرکز در طبس ، ۲ مرکز در فردوس و یک مرکز در نهبندان است.

شیخانی ادامه داد: در هر کدام از شهرستان‌های درمیان و بشرویه نیز یک مرکز فیزیوتراپی با بیمه سلامت قرارداد دارند که معلولان برای خدمات مورد نیاز می‌توانند مراجعه کنند.

https://irna.ir/xjMLC4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد