مشارکت فعال معلولین در جامعه همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی را می طلبد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان طی مصاحبه خبری خدمات حوزه توانبخشی را بشرح ذیل بیان داشت:

علیرضا ایزدپور ضمن تبریک هفته جهانی معلولین در ابتدا بیان داشت:   تعداد کل 12234 نفر و تعداد مددجویان زن 4589 نفر و مددجویان مرد 7645 نفروتعداد کودکان زیر 12 سال  1042 نفر می باشد و خدمات  اداره کل بهزیستی استان سمنان بادارا بودن 40 مرکز تحت نظارت  در قالب شبانه روزی، روزانه و کارگاه های حمایتی در بخش توانبخشی در حال ارائه خدمات به معلولان استان می باشد.

 وی افزود: مددجویان کم بینا و نابینا  1424 نفر و مددجویان  جسمی حرکتی 4832 و مددجویان نیازمند خدمات در بخش صوت و گفتار 126 نفر و معلولین ذهنی 2788، اعصاب و  روان 1304 و مددجویان عزیز در بخش کم شنوایی و ناشنوایی 1760 نفر تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان می باشند.

ایزدپور گفت: از تعداد 12234 نفر معلول تعداد 6311 نفر مادرزراد و تعداد 735 نفر ژنتیک هستند.

مدیر کل سپس ادامه داد: حدود ۳۰درصد از فضاها و مبلمان شهری در استان مناسب سازی شده اند که نیاز است شهرداری ها دراین خصوص فعالیت و اقدامات بیشتری داشته باشند و  حدود ۳۰ درصد.   متاسفانه اکثر فضاهای فرهنگی و آموزشی ما مناسب حضور معلولین نمی باشند. با پیگیری های دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان شاهد نامناسب بودن برخی  فضاهای فرهنگی و آموزشی در استان هستیم که تلاش و همکاری تمامی ارگانهای دست اندرکار و دستگاه ها را دراین زمینه می طلبد.  

مدیر کل بهزیستی استان سمنان از دیگر خدمات این اداره کل  در بخش اشتغال و توانمندی مددجویان در بخش توانبخشی را در بشرح ذیل بیان کرد:در  8 ماهه اول سال 98 تعداد 121 نفر از معلولان را جهت دریافت وام خود اشتغال به بانک های عامل معرفی کرده است و همچنین در سال 97 در امر اشتغال موفق به کسب رتبه  برتر در دستگاه های اجرای استان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد