به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نکا؛ نخستین جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) شهرستان نکا با هدف ارتقاء شاخص های زندگی توانخواهان ساکن در مناطق روستایی و محروم شهری با حضور وحیده نوروزی رئیس اداره بهزیستی نکا و کارشناسان واحدهای تخصصی، مسئول و تسهیلگران محلی در اداره بهزیستی شهرستان نکا برگزار شد.

گفتنی است؛ توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه‌ای برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت است که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.

این برنامه تلاش دارد تا از یک سو افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش، تامین معاش و... دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر با رفع موانع فیزیکی، نگرشی، قانونی و ارتباطی سعی دارد تا زمینه‌های مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شود. به نحوی که آنها بتوانند مانند سایر افراد جامعه از مزایای توسعه برخوردار شوند و نقش موثری در توسعه جامعه خود داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد