مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار شده‌اند، گفت: خدمات ارائه شده به مردم استان در قالب تماس‌های تلفنی، مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و اجتماعی بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام،  "حسین نورعلیوند" روز شنبه در نشست تخصصی و هم اندیشی با مسئولان مراکز اورژانس اجتماعی استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران با بیان اینکه هزینه‌های مشاوره و آزمایش ژنتیک برای خانوارهای معلول پرداخت می شود، افزود: غربالگری در حوزه شنوایی و بینایی از دیگر اقدامات این سازمان برای جامعه هدف، کودکان و دانش آموزان است.

وی اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیری از طلاق، خودکشی و اعتیاد را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و اظهار داشت: ۱۵ مرکز اقامتی در استان فعال است و سالانه افزون بر هزار نفر در این مراکز پذیرش می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: اورژانس اجتماعی یکی از برندهای سازمان است و مداخله در بحران های فردی و اجتماعی در حوزه کودکان آسیب دیده و زنان بد سرپرست و سایر زمینه ها فعالیت دارد.

نورعلیوند به فعالیت ۳۲ مرکز مشاوره در استان و آسیب های نوظهور و نوپدید اشاره کرد و گفت: در اورژانس اجتماعی از نیروهای متخصص استفاده و این جلسات با هدف برنامه ریزی در راستای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: در هشت شهرستان ایلام اورژانس اجتماعی مستقر بوده و استقرار اورژانس اجتماعی در سایر شهرستان ها برای سال آینده در دستور کار است.

فرماندار ویژه دهلران هم در این نشست گفت: در طول عمر بابرکت انقلاب تاکنون سرمایه گذاری های زیادی در شهرستان انجام شده و در این دولت بصورت ویژه به این شهرستان در حوزه های مختلف توجه شده و روند توسعه شتاب گرفته است.

لطیف صادقی به ظرفیت مرز، نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی دهلران اشاره کرد و افزود: این شهرستان در حوزه های ذکر شده دارای رتبه های کشوری و استانی است و پیشران توسعه استان محسوب می شود.

وی تاکید کرد: آمار و ارقام حکایت از موفقیت های بهزیستی در خدمت به جامعه هدف و ماموریت ها و برنامه های دولت برای جامعه هدف دارد.

فرماندار دهلران یادآور شد: در مراکز اورژانس اجتماعی خدماتی به جامعه هدف ارائه می شود که نقش موثری در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دارد و فعالان این عرصه بصورت تخصصی کار خود را انجام می دهند که جای قدردانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد