به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ همزمان با نخستین روز از دهه فجر و با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، مرتضی رمضانی فرماندار شهرستان نکا، حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، نوروزی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان نکا و جمعی از مسوولین شهرستانی طرح اشتغال کارفرمایی شرکت فنی مهندسی "بهنیا" که در زمینه درمانی و توانپزشکی به مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می نماید، افتتاح شد.

 شایان ذکر است تعدادی از مددجویان بهزیستی نیز در این شرکت بکارگیری شده اند.

گفتنی است سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه حمایتی تخصصی در راستای توانمندسازی جامعه هدف فعالیتهای بیشماری را انجام می دهد. یکی از اهداف سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات اشتغال بصورت خوداشتغالی و کارفرمایی برای جامعه هدف خود است.
در همین راستا، بهزیستی مازندران جهت تسهیلگری و اشتغال جامعه هدف تحت پوشش با اجرای آماده سازی شغلی برای گروههای هدف سنی 18 تا 65 سال فاقد شغل و واجد شرایط اشتغال از روشها و الگوهای مختلف استفاده می نماید تا با ایجاد توانمندی و حس خودباوری در جامعه هدف (که شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان از اعتیاد می باشد)، اشتغال پایدار ایجاد نماید.
روش ها و الگوهای اشتغال شامل:
1-    پرداخت  تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و کارفرمایی و مشاغل خانگی از بودجه سنواتی است که مبلغ تسهیلات توسط بانک مرکزی اعلام می گردد.
2-    پرداخت مشوق های حمایتی شامل بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد دارای معلولیت تا پایان بازنشستگی مطابق با ماده 13 قانون جامع حمایت از معلولان و سایر گروههای هدف به مدت 5 سال
3-    مشوق های کارفرمایی: کارفرمایانی که در مراکز کسب و کار خود از جامعه هدف بهزیستی جویای کار استخدام نمایند از پرداخت  20درصد حق بیمه سهم کارفرمایی در قبال افراد دارای معلولیت جذب شده، معافند. همچنین جامعه هدف بهزیستی که بصورت خوداشتغالی یا در کارگاههای اشتغال خانگی مشغول بکار باشند حسب مورد از پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما یا خویش فرما معاف می شوند و حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می گردد و بابت هر فرد از جامعه هدف بهزیستی مبلغ 150میلیون تومان تسهیلات با بهره 4درصد به کارفرما  پرداخت می شود.
4-    یارانه ارتقاء کارآیی برای معلولان که در این الگو در صورت جذب افراد دارای معلولیت توسط کارفرمایان بخش خصوصی بر حسب شدت معلولیت از 30 تا 50درصد حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده توسط اداره کار از طریق سازمان بهزیستی تحت عنوان ارتقاء کارآیی به کارفرما به همراه بیمه سهم کارفرما پرداخت میگردد.
5-    پرداخت سرمایه کار بلاعوض با تشکیل گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد