نشست بررسی گسترش همکاری میان وزارت رفاه و وزارت زنان و رفاه اجتماعی افریقای جنوبی

نشست بررسی گسترش همکاری و پیش نویس یادداشت تفاهم میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و وزارت زنان و رفاه اجتماعی کشور افریقای جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مصطفی بابایی مشاور امور فرابخشی و ارتباطات سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح خدمات این سازمان در حوزه های مختلف، گفت: سازمان بهزیستی آماده گسترش همکاری ها و بهره گیری از ظرفیت ها و انتقال دانش و تجربیات میان دو کشور در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و ... است.

در این نشست موضوعاتی چون همکاری فنی در برگزاری دوره های آموزشی و ادغام اجتماعی افراد دارای معلولیت در جامعه با محوریت رویکرد اشتغال، برابری و فقرزدایی، تبادل تخصص و تجربه فنی در زمینه ارتقای آموزش مهارت ها و کاریابی برای افراد دارای معلولیت، انتقال تخصص و تجربه در برنامه های توانمندسازی اقتصادی افراد دارای معلولیت، بازدید میدانی و تبادل کارشناسان برای مشاهده دست اول خدمات ارائه شده به منظور تقویت ظرفیت های متخصصان مرتبط با توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تبادل تجربه در زمینه مدیریت خدمات آموزشی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت از طریق دیدارهای متقابل یا سازماندهی جلسات مجازی،تبادل دانش و تجربه در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در رابطه با سیاست، قانونگذاری، تحقیق، نظارت و ارزیابی مطرح شد.

انتقال دانش در زمینه برنامه های توانمندسازی اقتصادی برای افراد دارای معلولیت؛ و اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR)، فراهم آوردن همکاری و انتقال تجارب طرفین در راسـتای توسـعه امور توانمند سازی فردی و اجتماعی به منظورارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغال فردی، گروهی، آموزش مهارت های فنی ـ حرفه ای، مهارت های زندگی، خود مراقبتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در جلسه کارشناسان روابط بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی و در طرف دیگر، دکتر دیننو ماماکا، رئیس معاونت زنان وزارت زنان و رفاه اجتماعی کشور افریقای جنوبی، و پرونیا سوخراج، رئیس معاونت حمایت های اجتماعی، و کلبزا، نماینده امور بین الملل وزارت زنان رفاه اجتماعی کشور افریقای جنوبی حضور داشتند.

کد خبر 99932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =