برگزاری شورای اقامه نماز بهزیستی استان قم

پنجمین جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان قم برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل بهزیستی استان قم به ریاست مدیر کل ، با حضور اعضاء و حجه الاسلام والمسلمین عرب پور رئیس ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید صادق میرئی مدیرکل بهزیستی استان با ذکر حدیثی اشاره داشتند :  قالَ الصّادِقُ علیه السلام:  

       اَوَّلُ مایُحاسَبُ بِهِ الْعَبْدُ الصَّلاةُ، فَاِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ سائِرُ عَمَلِهِ، وَاِذا رُدَّتْ رُدَّ عَلَیْهِ سائِرُ عَمَلِهِ.

امام صادق علیه السلام فرمود :  نـخسـتین چیزی که از بنده حسـابرسی می شود نماز است،پس اگر نمـاز پـذیرفته شد اعـمال دیـگرش نیز پـذیـرفته می شـود، چـنانـچه نمـازش ردّ شـود بـقیّه اعـمال او هم قبول نخـواهد شـد.

لذا اهمیت نماز در زندگی فردی و اجتماعی از همینجا مشخص می گردد و در ادارات نماز اول وقت و خصوصا نماز جماعت مورد تاکید است و آثار و برکات فراوانی دارد و ما خود را هم ملزم به شرکت و هم حمایت می دانیم.

حجه الاسلام عرب پور رئیس ستاد اقامه نماز استان قم هم ضمن تقدیر از مدیر کل و فعالان نماز در بهزیستی با اشاره به آیه اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ ۖ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَیٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ ۗ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ ۗ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ  خاطر نشان کرد : یاد و ذکر خدا و نماز و نیایش به درگاه احدیت هم موجب آرامش انسان است و هم انسان را در برابر گناه بیمه می‌کند و نیز نماز زنگار گناه را از آیینه‌ دل می‌زداید. نماز جوانه‌های ملکات عالی انسانی را در اعماق جان بشر می‌رویاند. نماز اراده را قوی و قلب را پاک و روح را تطهیر می‌کند.

در ادامه مصوباتی جهت اجرا در زمینه بهتر برگزار شدن نماز و ترویج فرهنگ نماز و مهدویت به تصویب رسید.


 

کد خبر 99911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد