برگزاری دوره آموزشی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ویژه تسهیلگران

دوره آموزشی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ویژه تسهیلگران در بهزیستی قم برگزار شد.

دوره آموزشی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با موضوع آگاهسازی توانبخشی و اشتغال ویژه تسهیلگران، مجریان و داوطلبان با حضور محمد رضا رحیمی معاون توانبخشی استان،  کارشناسان توانبخشی ستادی و شهرستان و موسسین و تسهیلگران و مددکاران در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان  قم برگزارشد.

در ابتدای جلسه محمد رضا رحیمی معاون معاون توانبخشی استان با عرض خیر مقدم و خوشامد گویی به تمامی مدعوین گفت: افراد دارای معلولیت در هر جامعه ای دارای حق و حقوقی شناخته شده و قانونی هستند و یکی از مهم ترین نیازهای این قشر شریف داشتن شرایط زندگی همانند سایر افراد جامعه و برابری فرصت هاست که دسترسی آسان به خدمات مختلف نظیر توانبخشی، اشتغال، آموزشو خدمات اجتماعی از اصلی ترین نیاز این قشر میباشد و اگر این افراد ساکن مناطق روستایی باشند بدون شک بیشتر از سایر افراد دارای معلولیت به توجه و خدمات نیاز دارند.

وی ادامه داد: هدف طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در گام اول شناسایی افراد دارای معلولیت و گام دوم ارایه خدمات موردنیاز به این قشر است که با همکاری دستگاه های مرتبط خدمات لازم ارائه می گردد.

در ادامه  کارشناسان ستادی حوزه توانبخشی به عنوان مدرسین این دوره به ارائه آموزش نحوه ی آگاهسازی معلولین در خانواده و رفتار صحیح آنان و کاربرد تکنولوژی ساده برای آموزش افراد خانواده و مشارکت جامعه و خودیاری توان خواهان و تغییر نگرش خانواده و جامعه به افراد معلول پرداختند.

 همچنین در حوزه اشتغال ، مراکز توانبخشی روزانه و حرفه آموزی ، نحوه پذیرش و کمیسیون توانبخشی ، حوزه سالمندان ، دانشجویان معلول و غیره تبادل اطلاعات شد .

کد خبر 99730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد