گزینش در بهره وری سازمانی بسیار موثر است/ سرمایه اساسی ما در سازمان بهزیستی منابع انسانی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:در دولت مردمی سیزدهم در مدت دو سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر شامل خدمت مستمری شدند و در حال حاضر یک میلیون ۵۲۴ هزار نفر از این خدمت بهره مندند و پشت نوبتی در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری در جلسه ای به مناسبت سالروز تاسیس نهاد گزینش به فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در هنگامه گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: این دوران عصر تحول و خردورزی و زمانه جوشش و حرکت برای پیشرفت، عدالت، آبادانی و دوره تصمیمات بزرگ و شجاعانه است و شاهد میدان داری مردم و تجلی و حماسه آفرینی جوانان ایران اسلامی هستیم.

 وی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان خدوم و پرتلاش و متعهد به اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی فعالیت می کند، گفت: این سازمان شجره انقلاب اسلامی و متاثر از خون پاک شهید فیاض بخش است و  خدمات متنوع و متکثری به بیش از ۷.۷ میلیون نفر در کشور ارائه می دهد.

قادری با اشاره به تازه سازی و به روز رسانی در حوزه گزینش، گفت: سرمایه اساسی ما در سازمان بهزیستی منابع انسانی است که امروز حدود ۱۹ هزار پرسنل داریم که بر اساس این ظرفیت بتوانیم هم افزایی و همسویی استراتژیک را در مسیر ارائه خدمت داشته باشیم و  هماهنگی میان مجموعه ها و گروه ها باید اتفاق بیافتد و بدانیم بر چه اساسی گرد هم آماده ایم و مسیر شغلی و خدمات خود را ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه هدف ما این است در ارائه خدمات خام فروشی نکنیم، افزود: نباید منابع بر گرفته از مالیات و مشارکت های مردم را به صورت خام در اختیار جامعه هدف قرار دهیم، بلکه با اهرم سازی منابع باید بتوانیم خدمات تحولی و موثر را در جهت توانمندسازی جامعه هدف انجام دهیم.

وی با اشاره به شناسایی آبادی های پنهان در کشور، گفت: سازمان بهزیستی در کشور و در دستگاه های اداری از جایگاه مطالبه گری با نیت غنای خدمات پیگیری های خود را انجام داده است تا خدمات با کیفیت بیشتر و پر رنگ تر به جامعه هدف ارائه شود.

قادری بابیان اینکه شبکه گزینش یک شبکه خادم یاری است، افزود: گزینش بر اساس یک خدمت دقیق و منظم پرونده  همکاران و مراجعان را به عنوان امانت در اختیار دارد و تصمیمات شبه قضایی اتخاذ می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه گزینش در بهره وری سازمانی بسیار موثر است و عرصه متنوع و پیچیده ای است، گفت: گزینش به عنوان مشاور امین می تواند با بررسی های خود اتفاقات تحولی را رقم بزند و در انتصابات، اطلاعات حیاتی را در اختیار مدیران بالادستی خود قرار دهد.

وی در خصوص اهمیت جانشین پروری در سازمان بهزیستی گفت: هدف این است که پیشکسوتان و جوانان به یکدیگر نزدیک شوند و تاریخ شفاهی و تجارب سازمان توسط پیشکسوتان از طریق پلتفرمی به نام گزینش به نسل تازه و جوان منتقل شود.

قادری با اشاره به وجود یک شبکه حرفه ای و مویرگی در سازمان بهزیستی گفت: ستاد، استان و شهرستانها به صورت عمیق و جریان ساز و از طریق جلسات حضوری و مجازی در ارتباط هستند و در جریان تفکرات و برنامه های سازمان بهزیستی قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته در ۴۳ سال گذشته، حدود یک میلیون نفر تحت پوشش خدمت مستمری بودند، افزود: در دولت مردمی سیزدهم در مدت دو سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر شامل خدمت مستمری شدند و در حال حاضر یک میلیون ۵۲۴ هزار نفر از این خدمت بهره مندند و پشت نوبتی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: این سازمان بر اساس نگاه استراتژیک ویژه و در هسته نظام مسائل سخت خود در حوزه معیشت، حمایت، توانمندسازی و امداد جامعه هدف حرکت می کند و حداقل ۱۰ ابر پروژه در این خصوص انجام گرفته است.

قادری با اشاره به عضویت گزینش در شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع گزینش، ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری حوزه گزینش صورت خواهد پذیرفت تا شاهد حرکت پرتلاش و هماهنگ این حوزه باشیم.

۴۵۰۰ پرونده در ۶ ماه گذشته بررسی شده است

زارعی سرپرست هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حدو ۶ ماه گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ پروند مورد بررسی، ارزیابی، صدور رای و ابلاغ به استان ها قرار گرفته است، گفت: از این میزان هزار پرونده مربوط به نیروهای اورژانس اجتماعی، ۹۸۵ پرونده مربوط به مراکز غیر دولتی، ۱۴۸۰ پرونده مربوط به تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزینش باید مرجعی برای مراجعه افراد برای مشکلاتشان باشد، گفت: مشورت به مراجعان و گره گشای از کار افراد در سرلوحه کار قرار گیرد تا افراد گزینش را از خود بداند که البته تا کنون نیز این گونه بوده است.

کد خبر 99698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =