افتتاح دفتر تخصصی حوزه کودکان کار در اورژانس اجتماعی شهرستان بم

با حضور رییس بهزیستی بم وجمعی از کارشناسان تخصصی ، رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسئولین محلی شهرستان بم ، دفتر تخصصی حوزه کودکان کار در اورژانس اجتماعی این شهرستان افتتاح و آغاز به کار کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان حجت الاسلام والمسلمین ملکی، رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی  وزارت کشور در این مراسم با تقدیر از تلاشها و خدمات ارزنده بهزیستی به ویژه واحد اورژانس اجتماعی این مجموعه به  افراد جامعه در سخنانی عنوان داشت : قانون حمایت از اطفال و نوجوانان از قوانین مترقی جمهوری اسلامی در این حوزه است.

وی افزود : این قانون  مشخص کرده کودک کار خیابانی کسی است که از خانواده جدا شده و تمام زندگی اش در خیابان است و هیچ اتصالی با خانواده ندارد لذا شهرداری جدیت بیشتری به خرج دهد و از فضای تبلیغاتی شهر در حوزه فرهنگ‌سازی و نحوه مواجهه مردم با کودکان کار استفاده کند و محتوا را نیز بهزیستی و ظرفیت‌های مردمی در اختیار این نهاد قرار دهند تا در فضای عمومی در معرض نمایش قرار گیرد.

رئیس کار گروه علمی عملیاتی کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی  وزارت کشور افزود : برخی از این کودکان دارای والد بدسرپرست هستند یا والدین آنها اعتیاد به مواد مخدر داشته و یا زندانی هستند که مقرر شد با هماهنگی ظرفیت‌های مردمی و بهزیستی، نسبت به تعیین تکلیف این نوع والدین از طریق دادگستری مباحث قانونی پیگیری و اجرایی شود و اگر لازم بود والدینی که فرزند خود را با کوتاهی در فضای بزه قرار می دهند سلب حضانت شود و بعد کودک به مراکز شبه خانواده و نگهداری کودکان سازمان بهزیستی ارجاع داده  شود.

محمد ابوذری رئیس بهزیستی بم نیز در این آیین با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلف گفت : بهزیستی برنامه های ویژه ای را برای کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته است . وی با اشاره به اینکه  در مواجهه با کودکان کار با کمک تیم روانشناسی با کودکان ارتباط برقرار می کنیم  عنوان کرد: ابتدا وضعیت کودک و خانواده اش را ارزیابی می کنیم اگر خانواده دچار مسائلی باشد، حمایت مقطعی از خانواده می شود و در صورت تشخیص مددکار خانواده از تمام حمایت های غیر مستمر سازمان حتی اشتغال،کمک هزینه های ساخت مسکن می تواند استفاده کند البته این امر مشروط به بهبود شرایط کودک است.

وی افزود : ما به خانواده یاد می دهیم که به آموزش کودکان لطمه نزنند، کودک را تحت فشار قرار ندهند و او را مجبور به کار نکنند، با آموزش و پرورش و معلمان ارتباط می گیریم که کودک در بحث های آموزشی دچار مشکل نشود و گاهی اوقات خانواده را به شکلی حمایت می کنیم که کودک برای کار به خیابان نیاید.

کد خبر 99657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد