برگزاری جلسه هم افزایی سازمان بهزیستی و دادستانی کشور

جلسه هم افزایی میان سازمان بهزیستی کشور و دادستانی کل کشور با حضور معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیرانی از دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: پروتکل نظام حمایتی و نگاه مداخلات حوزه آسیب های اجتماعی را با هم افزایی و همسویی با نهادهای مختلف کشور پیش می بریم تا طبق آنچه در شورای اجتماعی کشور مطرح شده است، یک سبک جدید و به روز را برای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی داشته باشیم.

وی در خصوص آیین نامه تشکیل کارگروه همکاری بهزیستی و دادستانی کشور گفت: با جدیت هر هفته این جلسات تشکیل خواهد شد تا به شیوه ای دقیق و جامع برای استفاده از ظرفیت شوق زندگی هماهنگی لازم صورت پذیرد.

قادری با ارائه گزارشی از فعالیت های رویداد ظرفیت سازی اجتماعی به روان تر شدن مسائل و حل مشکلات مردم در این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد می تواند به مسیر یابی خدمت، ایجاد شفافیت توسعه امور داوطلبان، غنای خدمات  و... کمک کند.

دادستان ما باید یک مددکار باشد

غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در این جلسه گفت: دستگاه های فرهنگی اجتماعی متعددی در کشور فعالیت می کنند که شاید انسجام و یکپارچگی لازم را نداشته باشند و یکی از دلایل عدم اثر بخشی اقدامات در برخی حوزه ها هم همین است برای برطرف کردن این موضوع، به کار جمعی و همدلی و بستری برای شکل گیری همکاری های بیشتر نیاز داریم.

وی گفت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۹۹ و آیین نامه اجرایی ماده ۶ تکالیف متعدد برای همکاری دستگاه ها برای اطفال بزه دیده و در معرض بزه مشخص شده کرده و این ساختار برای همکاری های جمعی خیلی شفاف نیست. سازمان بهزیستی که برای جامعه در معرض آسیب اجتماعی؛ معلولان و... در حوزه حمایتی  وظایفی  بر عهده دارد و  دادستانی نیز وظایفی در زمینه مداخله بر عهده دارد.

ترکی با تشکر از همکاری های خوب بهزیستی و دادستانی طی سال های اخیر گفت: برای رسیدن به ثبات و نهادینه شدن این همکاری ها به یک مدل نیاز داریم که یکی از این مدل ها، تأسیس شوق زندگی است که آثار و برکات آن را در جایی که اجرا شده است دیده ایم و کارها سریع تر و روان تر و منسجم تر صورت می گیرد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: در آنجا احکام خیلی صریح برای جلب مشارکت های مردمی وجود دارد و بستر قانونی هم از حیث برنامه هفتم توسعه برای همکاری بین دستگاه ها و جلب مشارکت های مردمی داریم.

وی افزود: هدف ما جلب حمایت همه دستگاه ها نسبت به مأموریت های نهادهای حمایتی و پیشنهادمان بسیج جامعه و همه دستگاه ها برای حل مشکلات نهادهای حمایتی است.

ترکی با ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک بین بهزیستی،کمیته امداد و دادستانی در این خصوص  گفت: در خصوص ایجاد دبیرخانه یا کمیته مشترک ، برگزاری همایش و... می تواند شیوه نامه مورد اتفاقی بین دادستانی و بهزیستی در شورای اجتماعی مطرح شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور تلقی ما این است که دادستان ما هم باید یک مددکار اجتماعی باشد و  هدف اصلی او در کنار کار قضایی؛محرومیت زدایی،آسیب زدایی و کمک به دستگاه های حمایتی باشد و اگر این پشتوانه قانونی در کنار نهادهای حمایتی باشد ما می توانیم شاهد کارهای بزرگتری باشیم .

کد خبر 98228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =