یک گام تا راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان و حل مشکل ضامن بانکی

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت مراحل پایانی را پشت سر می گذراند، گفت: در صورت تایید شورای نگهبان، امیدواریم این صندوق از ابتدای سال آینده فعالیت خود را آغاز کند تا مشکل ضمانت بانکی این قشر برای دریافت وام برطرف شود.

محسن ایروانی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایرنا تصریح کرد: اعتباری که برای این صندوق در نظر گرفته شده، هزار میلیارد تومان است که پس از راه اندازی به حساب این صندوق واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مزایای این صندوق، آن است که افراد دارای معلولیتی که نمی توانند ضامن برای وام های بانکی تهیه کنند این صندوق می‌تواند ضمانت آنها را برعهده بگیرد، یعنی بدون ضامن به بانک معرفی می شوند و صندوق از آنها حمایت می‌کند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برابر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مقدمات راه‌اندازی این صندوق مدت‌ها پیش آغاز شد، افزود: اما روند اجرایی آن به علت ایرادهای آیین نامه‌ای متوقف شد تا اینکه در کمیسیون‌های فرعی و اصلی هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت، نظرات معاونت حقوقی اعمال شد و اصلاحات لازم انجام شد و تائیدیه های لازم را دریافت کرد.

ایروانی اضافه کرد: بانک مرکزی نیز آن را تائید کرد و تنها تائیدیه‌ای که باقی مانده تائیدیه شورای نگهبان است؛ امید است به زودی شورای نگهبان هم آن را تائید کند، آنگاه می تواند وارد فاز اجرایی شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از آنجایی که صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان باید نهاد غیردولتی باشد، ایراداتی به آن گرفته شد؛ به آن معنا که سازمان بهزیستی، یک سازمان دولتی است و نمی تواند کار اقتصادی کند و صندوق باید یک نهاد غیردولتی باشد اما مطابق سیاست های سازمان بهزیستی برای اشتغال افراد دارای معلولیت باید کارآیی داشته باشد.

ایروانی خاطرنشان کرد:در نتیجه وجود ایراداتی باعث طولانی تر شدن این فرآیند شد که خوشبختانه توانستیم این ایرادات را برطرف کنیم.

کد خبر 98081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد