برگزرای جلسه هم اندیشی ورزشکاران معلول، مربیان و رؤسای هیئت های ورزشی سه گانه

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان از فعالیت ۴۵۰ ورزشکار فعال در سطح استان خبر داد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در نشست صمیمی با ورزشکاران، مربیان و رؤسای هیئت های ورزشی سه گانه معلولین که به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شده بود گفت: ورزش همانند فعالیت های درمانی، هم باعث پر شدن اوقات فراغت معلولین می شود و هم در بهبود کلی شرایط جسمانی، روانی و اجتماعی آنها مؤثر است. همچنین در دراز مدت، آثار و عوارض ثانویه حاصل از معلولیت را کاهش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی افزود: ورزش معلولان با هدف تلفیق اجتماعی و به عرصه کشاندن این افراد و همچنین ایجاد امید و دلبستگی به آینده و حضور مؤثر در جامعه برای بهزیستی مهم بوده و از طرفی ورود توان‌یابان به عرصه های قهرمانی و مدال آور، بهترین ظرفیت برای دیده شدن و باور توانمندی‌های افراد دارای معلولیت خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری نزدیک با اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اضافه کرد: هرچند که این تعامل و همکاری از قبل هم وجود داشته اما در فصل جدید با حضور مدیران پای کار، فرصت خوبی جهت تامین نیازهای ورزشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت خواهد بود.

رضایی به همکاری استانداری و ادارات مربوطه در این زمینه اشاره کرده و گفت: علاه بر اینکه یکدستگاه  ون مناسب سازی شده توسط استانداری برای ایاب و ذهاب و اعزام معلولین به مسابقات ورزشی به بهزیستی تامین اعتبار شده است، ۲۹ ویلچر سایزبندی شده متناسب با ظرفیت جسمی معلولین ورزشکار احصاء شده که با هماهنگی اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید، در حال رایزنی با بنیاد مستضعفان هستیم.

این مقام مسئول به تعداد ورزشکاران فعال دارای معلولیت در سطح استان نیز اشاره کرده و ادامه داد: تعداد ۴۵۰ ورزشکار فعال در ۲۸ رشته ورزشی با ۳۰ مربی در سطح استان در حال فعالیت هستند که حق الزحمه مربیان، اقلام ورزشی و ایاب و ذهاب ای عزیزان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

گفتنی است: در ادامه، مربیان و ورزشکاران به ارائه نظرات و مشکلات خود پرداختند و مدیرکل بهزیستی استان نسبت به بررسی مشکلات و حمایت بیشتر از آنها، قول مساعد داد.

کد خبر 96737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد