در رسانه| مدیرکل بهزیستی اردبیل:۷ مرکز توانبخشی به مراکز اردبیل اضافه شد

اردبیل - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۷ مورد مرکز توانبخشی از ابتدای سال تاکنون به مراکز توانبخشی استان اردبیل اضافه شده که ۲ مورد دیگر نیز در حال تکمیل و آماده سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی، برابر سازی فرصت‌ها و افزایش حضور معلولان در جامعه را از اهداف مهم بهزیستی دانست و اظهار کرد: ۷ مورد مرکز توانبخشی از ابتدای سال تاکنون به مراکز توانبخشی استان اردبیل اضافه شده که ۲ مورد دیگر نیز در حال تکمیل و آماده سازی است.

وی به وجود ۲۶ هزار و ۳۷۶ پرونده معلولان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر از آنها مستمری دریافت می‌کنند که کل پرداختی برای آن‌ها ماهانه ۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان است، یک‌هزار و ۲۷۴ معلول نیز در حال دریافت حق پرستاری هستند که کل پرداختی به آن‌ها ماهانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و علاوه بر این، ۵۶ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۲۹ مرکز توانبخشی روزانه در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به عقد قرارداد با بیمه‌های موجود در استان اردبیل در راستای ارائه خدمات به معلولان اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان با ۲۴ مرکز ارائه خدمات پزشکی قرارداد منعقد کرده است که معلولان با مراجعه و اعلام کد بهزیستی خود می‌توانند تا ۹۵ درصد از خدمات رایگان این مراکز استفاده کنند.

رضایی در راستای دیدار چهره به چهره و رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان استان افزود: به مشکلات و مسائل مربوط به ۳۳۷ نفر از جامعه مورد هدف در نمین،  مشگین‌شهر و محله میر اشرف اردبیل رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه سال جاری تلاش می‌کنیم مرکز دندانپزشکی طیف اوتیسم و معلولیت ذهنی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: احداث پردیس توانمندسازی ویژه افراد دارای معلولیت در استان نیز از دیگر برنامه‌های مهم بهزیستی است که با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود از استعدادها و توانایی‌های خود برای ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه استفاده کرده و به حداکثر توانمندی خود دست یابند.

کد خبر 96247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد