بهزیستی در مسیر تکمیل زنجیره پیشرفت

به گزارش روابط عمومی، ویژه برنامه روز جهانی معلولین با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیران کل امور اجتماعی، بیمه سلامت، برنامه و بودجه، بهزیستی، اقتصاد و دارایی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستیار استاندار در امور فرهنگی و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در سالن همایش اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:

هدف ما توانمندسازی و رساندن صدای معلولین به گوش مردم جامعه است

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این برنامه ضمن تشکر از حضور مسئولین و شرکای اجتماعی با اشاره به شعار روز جهانی معلولین اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی معلولین "باور توانمندی ها، نوید بخش دنیایی دسترس پذیر" می‌باشد که در راستای همین شعار، سعی بر توانمند سازی جامعه معلولین و رساندن صدای این افراد به گوش مردم جامعه داریم تا به لطف خدا، شاهد تحقق حقوق معلولین و کاهش مسائل و مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه به ارائه گزارشی از خدامت بهزیستی برای جامعه معلولین پرداخته و گفت: در سطح استان اردبیل ۲۶.۳۷۹ پرونده ویژه افراد دارای معلولیت تشکیل یافته که از این تعداد، ۱۸.۳۵۲ نفر در حال دریافت مستمری می باشند که اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان به صورت ماهانه برای این امر پرداخت شده و ۱.۲۷۴ مورد حق پرستاری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این افراد به صورت ماهانه در نظر گرفته شده است.

رضایی در خصوص خدمات ارائه شده به معلولان ادامه داد: در کنار خدماتی که به صورت مستمر به جامعه عزیز معلولین ارائه می شود، خدمات مختلفی در مراکز توانبخشی برای معلولین در نظر گرفته شده است. در حال حاضر در سطح استان، ۵۶ مرکز شبانه روزی توانبخشی به ۱.۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۹ مرکز روزانه به این عزیزان خدمات مختلفی در راستای توانمندسازی از قبیل حرفه آموزی، خدمات مشاوره ای، آموزشی و ... ارائه می دهد.

وی افزود: با توجه به تکمیل زنجیره پیشرفت در حوزه زیرساخت ها، از سال گذشته تا هم اکنون تعداد ۱۰ مرکز به تعداد مراکز توانبخشی اضافه شده و حمایت های ویژه ای در قالب پرداخت کمک هزینه های دانش آموزی و دانشجویی، هزینه ایاب و ذهاب، تامین وسایل کمک توانبخشی و ... نیز در نظر گرفته شده است.

رضایی در نهایت نسبت به حل مشکلات پیش روی معلولان اظهار امیدواری کرده وگفت: حضور مسئولان در این برنامه نشان از دغدغه آنها دارد که برای ما، مایه فخر و مباهات است و امید داریم با حمایت این عزیزان، سمن ها، ارگان ها و نهاد های مربوطه بتوانیم حرکت پرشتابی در این زمینه داشته و شاهد دنیایی دسترس پذیر برای جامعه عزیز معلولان باشیم.

کد خبر 96122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد