تشریح خدمات ارائه شده به گروه های هدف (بیماران اچ آی وی) بهزیستی استان

به گزارش روابط عمومی، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در حاشیه کمیپن روز جهانی ایدز مصادف با ۱۰آذر،ضمن بازدید از کمپین با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی به معتادین بی خانمان و نیازمند دریافت خدمات کاهش آسیب در محلات آسیب خیز پرداخت.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی است.

وی خاطرنشان نمود: تمامی گروه‌های هدف شامل جوانان، مناطق حاشیه نشین، پناهندگان، اهداکنندگان خون، زنان باردار، همسران معتادان و زندانیان، معتادان به تزریق مواد مخدر، افراد متمایل به رفتارهای جنسی در زمره سندی قرار می‌گیرند که دولت در عرصه این سیاست‌گذاری تنظیم کرده است.

این مسئول اظهار داشت: باید ابتدا نخبگان و افرادی که دارای نفوذ اجتماعی و ارتباط اجتماعی هستند را شناسایی کرد و سپس همه گروه‌هایی که خارج از دسترس هستند و رسانه‌های رسمی را نمی‌بینند و سر کلاس‌های رسمی نمی‌آیند و با محیط‌های فرهنگی ارتباط ندارند را پیدا کرد.

پروین در ادامه افزود: باید گروه هایی در پارک‌ها یا مجتمع های تجاری و مسکونی پرتردد مستقر شوند و آموزش هایی برای افراد ارائه کنند.

وی  مهمترین مشکل فعلی و حلقه اصلی ما در استان، بحث شناسایی است و بر این اساس ضروری است که دستگاه های دولتی از حالت انفعال خارج شوند و به سراغ افراد خارج از دسترس بروند.

وی یادآور شد: از سویی باید ابزارهای ارتباطی از جمله خطوط ملی اعتیاد به شماره "۰۹۶۲۸" و خط مشاوره بهزیستی با شماره "۱۴۸۰" به جامعه معرفی شود تا افرادی که نمی‌خواهند شناسایی شوند از این طریق مشکل خود را با مسوولان در جریان بگذارند.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و دینی هم در کنترل و پیشگیری این بیماری بسیار موثر است گفت: برای کنترل رفتارهای پرخطر می‌توان از این عامل مثبت بهره گرفت.

پروین با بیان اینکه استان اردبیل با بیان اینکه هموراه نیازمند همکاری تنگاتنک بهزیستی و سازمان های مردم نهاد هستم اظهار نمود: از این ظرفیت قابل توجه می‌توان برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه بهره‌ برد.

معاون امور توسعه پیشگیری ادامه داد: مراقبت مستمر افراد مبتلا به ایدز و درمان به‌موقع عفونت‌ها و بیماری‌های دیگر می‌تواند در به تعویق انداختن مرحله بیماری بسیار موثر باشد؛ به گونه‌ای که در صورت مراقبت و درمان به‌موقع، ممکن است علائم بیماری ایدز تا پایان عمر بروز نکند.

اوگفت: علل ابتلا به اچ آی وی در بین کل مواردی که از سال ۱۳۶۵ تا کنون در کشور به ثبت رسیده‌ به ترتیب، تزریق با وسائل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر رابطه جنسی و انتقال از مادر به کودک می باشد.

این مسئول یادآور شد:  هزینه هایی که توسط سازمان بهزیستی به بیماران اچ آی وی ارایه می شود شامل؛ هزینه آموزش، هزینه مددکاری، کمک هزینه خدمات مشاوره روانشناسی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه معیشت یا سبد غذایی، هزینه اشتغال(کاریابی، آموزش فنی و حرفه ای و ...)، هزینه بیمه، هزینه خدمات فرهنگی (اردو، جشن و...)سایر موارد از جمله خدمات به گروههای هدف این بیماری می باشند.

کد خبر 95814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد